    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wymusić niższ? prędko?ć na drodze
    Date: Thu, 03 Apr 2008 12:25:25 +0200

    On Thu, 3 Apr 2008 00:12:24 +0200, Piotr "PitLab" Laskowski wrote:
    >Zwykle tak jeżdzę, no może ciut szybciej ale naprawdę niewiele. Standardowa
    >trasa weekendowa: mając do wyboru drogę krajową A2 i o kilka km dłuższą ale
    >spokojniejszą, bez TIRów i nachalnego wyprzedzania, idącą przez wioski drogę
    >3-znakową wybieram tą spokojniejszą ze względu na komfort jazdy.

    Ale przez wioski przepisowe 50 trzymasz ? :-)

    >Jak chciałbyś to osiągnąć?

    No jak wyzej plus mandaty i punkty i egzaminy :-)

    >Trzeba walić po łbie równo wszystkich łamiących
    >przepisy, bez względu czy jedzie w garniturze czy w dresie.

    Ale najpierw ustawmy rozsadne ograniczenia [o dobrych drogach to juz
    nawetr nie mysle].
    A zeby wladza myslala rozsadnie, to najpierw ja trzeba zmusic do
    przestrzegania praw ktore sama ustanawia.

    >Sama Policja nie da rady tego zwalczyć. Tradycyjnych fotoradarów też nie da
    >się ustawić niewiadomo ile bo to duży koszt.

    Zysk a nie koszt ! Niestety :-)

    >Moim zdaniem trzeba było by
    >umożliwić korzytanie z takich urządzeń samorządom lokalnym typu gimna.

    Maja umozliwione. I nawet koszt nie jest taki duzy w skali gminy,
    szczegolnie ze szybko sie zwroci :-(

    >Nad tego typu instytucją stosunkowo łatwo utrzymać kontrolę administracyjną tak
    >aby w swojej zachłanności nie stawiała za dużo i byle gdzie.

    Nie masz praktycznie zadnej kontroli. Wojt sobie nastawia ile chce.
    Jedynym czynnikiem ograniczajacym ilosc beda finanse.

    >Kierowca mając w perspektywie przejazd nie przez kilka, ale kilkadziesiąt
    >punktów kontroli (i to nie fałszywek typu pusta skrzynka na radar) po prostu
    >musiał by jechać przepisowo. Brutalne ale skuteczne. Moim zdaniem inaczej
    >się nie da.

    Oczywiscie. Tylko ze potem bedziesz rezerwowal dobe na podroz nad
    morze czy w gory..

    >To jest rewolucja. Historia uczy że to jest złe i pochłania abyt dużo
    >niewinnych ofiar. Trzeba zmieniać ewolucyjnie.

    Ale jaka rewolucja ?
    To jest tylko zaakceptowanie stanu faktycznego :-)

    Zobacz - stoi 40, a wszyscy jada 70-100.
    To postawic 70 i dopiero fotoradar.

    >To tak, ale gmina musi mieć możliwość rejestracji i możliwości karania tych,
    >którzy chcą zmniejszyć jej dotacje.
    >Przy okazji rozwiązał by się problem źródła finansowania tych dotacji :-)

    Jesli skonczy sie tak ze wybuduja obwodnice to popieram :-)

    J.