  • Data: 2008-06-01 15:05:21
    Temat: Re: Jak wyczyścić hipotekę z 1932 roku?
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    m...@g...com pisze:

    > Nie ma zatem najprawodpobniej potrzeby bawienia się w depozyt sądowy.

    Przyjmując że masz rację co do tych odrębnych przeliczników dotyczących
    hipotek (mi jakoś to tego przepisu nie udało się dotrzeć, ale wierzę że
    jest) i tak myślę że bez depozytu sądowego się nie obejdzie.
    To że w księdze wieczystej jest wpis którego nie powinno być, bo zgodnie
    z przepisem w 1950 roku powinien być wykreślony i tak nie pozwala na
    swobodne wykreślenie czegokolwiek z kw. Sąd nie może tego wykreślić na
    skutek pisma właściciela, choćby nie wiem jak dobrze było to pismo
    uzasadnione.
    Konieczne byłoby w takim wypadku powództwo z art.10 ustawy o księgach
    wieczystych - "W razie niezgodności między stanem prawnym nieruchomości
    ujawnionym w księdze wieczystej a rzeczywistym stanem prawnym osoba,
    której prawo nie jest wpisane lub jest wpisane błędnie albo jest
    dotknięte wpisem nieistniejącego obciążenia lub ograniczenia, może żądać
    usunięcia niezgodności". A to powództwo wymaga pozwanego, a pozwanym
    jest ten kto jest błędnie ujawniony w kw - w tym wypadku jakaś spółka
    jawna której nie ma (bo jakby była - wystarczyłoby się z nią dogadać).
    Tym samym wobec braku strony pozwanej powództwo z art. 10 ustawy o
    księgach wieczystych nie może się udać.
    Jedyna droga to depozyt sądowy.

    --
    @2008 Johnson