  • Data: 2007-08-01 09:33:05
    Temat: Re: Jak walczyć ze spamem esemesowym?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 31 lipca 2007 17:29
    (autor william
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8nkg5$1c9r$1@news2.ipartners.pl>):

    > IMHO nie robi, chyba że na polecenie prokuratora.

    Robi robi.... Wylosuj sobie dowolnego operatora i na 90% to robi.

    > Niedawno jak może
    > słyszałeś zamknięto administratora który czytał ludziom gg. Chyba że
    > mylisz logowanie ruchu z rejestrowaniem treści.

    A czy ja mówiłem coś o rejestracji treści? Ja mówiłem o filtracji!

    > Jeśli widomosć przeszła przez SMSC tej sieci w której ty jesteś gościem to
    > nie musi już przechodzić przez twoją sieć macierzystą.

    No dobra, to ten jeden spam przejdzie. Akurat spam nie idzie do mnie z sieci
    roamingowej...

    > Uwierz mi, że domagasz się jednak abstrakcji. To jak by chcieć by poczta
    > otwierała i fitrowała twoją korespondencję.

    Ale jaka poczta? Tradycyjna? Niewykonalne bo to ręczna robota jest. Ale już
    elektroniczna jak najbardziej to robi. A esesman jest elektronicznych.

    > A co z połączeniami z
    > zastrzeżonych numerów ? Duża ich część to "spam" ankieterów itd. też sieć
    > ma je odrzucać ?

    A jakby była taka opcja, to czemu nie? Twoje rozumowanie jest takie: ,,nie
    da się skutecznie w 100% walczyć, to zrezygnujmy''. W poczcie
    elektronicznej też się nie da w 100% a nikt nie rezygnuje. A poczta mniej
    inwazyjna niż telefon.

    > Porównywanie sms do maili nie jest adekwatne. Telefon i
    > sieć GSM bardziej w działaniu przypomina sytuację w której każdy posiadacz
    > komputera sam utrzymuje serwer pocztowy do odbierania wiadomości, zaś
    > wysyłanie realizuje przez serwery "providera" (czyli SMSC). Do kogo w
    > takim systemie chcesz mieć pretensje za spam ?

    Do dostawcy, który nie umożliwia blokowania przed wrzuceniem do mojej
    skrzynki.

    > IMHO tylko do siebie samego
    > (że podałeś swój numer).

    Czasami podałem do innych celów, czasami nie podałem a sami wyłapali.

    W sumie za spam też możesz mieć pretensje do siebie, że podałeś swój adres,
    no nie? Więc zlikwidujmy wszystkich zabójców spamu.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl