  • Data: 2007-07-31 15:29:16
    Temat: Re: Jak walczyć ze spamem esemesowym?
    Od: "william" <n...@m...mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przecież to robi. Nie tylko zresztą on, ale dostawcy skrzynek i inni też.

    IMHO nie robi, chyba że na polecenie prokuratora. Niedawno jak może
    słyszałeś zamknięto administratora który czytał ludziom gg. Chyba że mylisz
    logowanie ruchu z rejestrowaniem treści.

    > No ale to wtedy chyba i tak musi przejść przez Polkomtela, bo przecież
    > nadawca nie wie, że jestem w innej sieci.

    Jeśli widomosć przeszła przez SMSC tej sieci w której ty jesteś gościem to
    nie musi już przechodzić przez twoją sieć macierzystą.

    Uwierz mi, że domagasz się jednak abstrakcji. To jak by chcieć by poczta
    otwierała i fitrowała twoją korespondencję.A co z połączeniami z
    zastrzeżonych numerów ? Duża ich część to "spam" ankieterów itd. też sieć ma
    je odrzucać ? Porównywanie sms do maili nie jest adekwatne. Telefon i sieć
    GSM bardziej w działaniu przypomina sytuację w której każdy posiadacz
    komputera sam utrzymuje serwer pocztowy do odbierania wiadomości, zaś
    wysyłanie realizuje przez serwery "providera" (czyli SMSC). Do kogo w takim
    systemie chcesz mieć pretensje za spam ? IMHO tylko do siebie samego (że
    podałeś swój numer).