  • Data: 2010-01-15 11:55:08
    Temat: Re: Jak to jest ze swastyką?
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam, poczytałem trochę w sieci ale nie znalazłem nic bezpośrednio
    > konkretnego.
    > Chcę wykorzystać ten symbol:
    > http://www.symbols.com/pics/big/51/5112.gif
    > w pewnej stronie internetowej.
    >
    > Jak wiemy zakaz jest publikowania symbol nazistowskich, pytanie tylko
    > czy ten symbol jest nazistowski?

    A mnie w ogóle zastanawia cały ten zakaz. Jest w ogóle coś takiego jak "symbol
    nazistowski"? O ile wiem to, co powszechnie zwie się swastyką, to jakiś
    indyjski (i nie tylko) symbol istniejący na długo przed pojawieniem się kogoś
    takiego jak naziści czy Hitler i został jedynie przez tych ostatnich
    przywłaszczony jako "ich" emblemat. Na jakiej więc podstawie można karać za
    jego używanie? Takiej, że się komuś kojarzy z nazistami i Hitlerem? To jego
    problem, że ma zboczone skojarzenia. Mnie się może kojarzyć z mitologią
    staroindyjską (byłoby to nawet bardziej słuszne skojarzenie jeśli porówna się
    okres czasu, w którym znaczek ten identyfikował nazistów z okresem czasu, w
    którym z nazizmem nie miał nic wspólnego).

    Czy jak ktoś rozpęta następną wojnę światową, swoje działania będzie sygnował
    egipskim hieroglifem Ankh i ktoś tę wojnę przeżyje, to po jej zakończeniu
    używanie Ankh będzie zakazane? Na jakiej podstawie? Niby inicjator tej wojny
    go wymyślił?