  • Data: 2007-07-13 19:51:10
    Temat: Re: Jak to jest z robieniem zdjęć?
    Od: Olgierd <n...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 21:30:37 +0200, Maciek napisał(a):

    > Dziękuję wszystkim za przybliżenie tematu. Rzeczywiście szkoda, że za
    > coś w tym stylu nie można przynajmniej bezkarnie dać w mordę, bo co jak
    > co ale prawo do ochrony własnego wizerunku powinno jednak człowiekowi
    > przysługiwać.

    I przysługuje, aczkolwiek nie polega na dawaniu w mordę. Niewykluczone -
    nie mówię, że tak jest na pewno, mówię, że taka koncepcja jest
    teoretycznie uprawniona - fotografowanie lub filmowanie kogoś mimo wprost
    wyrażonej niezgody mogłoby zostać uznane przez sąd za naruszenie dóbr
    osobistych.
    Nie przekonamy się o tym jednak nigdy, dopóki ktoś nie pójdzie z tym do
    sądu. Tj. jestem pewien, że ktoś kiedyś poszedł (casus procesu o czary na
    Podhalu ze 2 lata temu), sęk w tym, że sprawa nie dotarła zapewne do SN,
    a nawet jeśli dotarła do nie została uwzględniona w Leksie....

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com