    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak to jest z gwarancją na zakupiony sprzęt?
    Date: Thu, 4 Sep 2008 08:17:00 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 03.09.2008 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
    > To w ogóle durny zapis, po upływie pół roku sprzedawca może niby z góry
    > nie przyjąć towaru bo "na pewno nie z mojej winy się popsuł"? Czyli po
    > upływie 0,5y trzeba iść od razu ze stertą ekspertyz? Bzdura do kwadratu :)

    To nie do końca tak. Może przyjąć lub nie, ale działa na zasadzie ryzyka,
    bo jeśli wada istniała w momencie sprzedaży a konsument to wykaże to
    sprzedawca w ostatecznym rachunku będzie musiał wymienić/naprawić i
    jeszcze poniesie dodatkowe koszty. I odwrotnie, do tych 6ciu miesiecy,
    jesli sprzedawca wykaże, że nie było wady w momencie wydania a konsument
    się uprze, to ten drugi za to wszystko może zapłacić.
    Proponuję nie zaczynać tu dyskusji jak kto ma co wykazać, bo czasami jest
    to niemozliwe ale czasami więcej niż oczywiste nawet po roku uzytkowania.

    > Źle pytałeś? Nie patrzyłeś do archiwum?

    ZCP, otrzymał wiele konkretnych, ale nie zrozumiał lub nie chciał
    zrozumieć żadnej.

    --
    Marcin