  • Data: 2008-09-06 07:07:35
    Temat: Re: Jak to jest z gwarancją na zakupiony sprzęt?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 5 Sep 2008, PlaMa wrote:

    > IMO to wygląda tak:
    > - nie masz obowiązku czytać gwarancji i zaznajamiać sięz nią, jeżeli warunki
    > używania danego towaru znajdują się wyłącznie w gwarancji a nie w instrukcji
    > obsługi - to myślę że możesz je olać

    Przyznaję, że (przynajmniej z p. widzenia sprzedawcy) zdecydowanie lepiej
    przyjąć taki p. widzenia (i ew. ograniczenia "wrzucać" odrębnie, aby
    użyszkodnik nie mógł twierdzić że "myślał iż to tylko na gwarancji".
    Z drugiej strony :) - mamy:

    > Z drugiej strony aż się rzuca tutaj przykład butów sportowych, które często
    > informacje o tym, że są przeznaczone do np. wyłącznie hali mają wpisane w
    > warunkach gwarancyjnych. Czy klient może stracić prawo do reklamowania bo
    > używał je na otwartym powietrzu?

    ...pytanie, jak patrzeć na tezę iż "z łatwością mógł się zapoznać
    z przeznaczeniem butów"?
    Idzie o to, że z takiej gwarancji wynika informacja ogólna.
    Zna ktoś jakieś rozstrzygnięcia sądowe?

    > Chciałbym jeszcze zaznaczyć, że nie jestem prawnikiem, wszystko co tu piszę
    > to moje domysły, ale wiadomo jak daleko jest prawo od zdrowego rozsądku

    :)

    pzdr, Gotfryd