  • Data: 2010-01-04 16:19:14
    Temat: Re: Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Eli pisze:
    > Sami muzycy poradzą sobie i bez walki ze "ściągaczami", bo ich głównym
    > źródłem utrzymania są dochody z koncertów, na koncerty chodzą ludzie
    > którzy wiedzą co tam będzie grane, a wiedzą bo słyszeli ściągnięte
    > MP3... A wytwórni... cóż... nikomu nie będzie żal. :)

    Nie wygląda to tak kolorowo niestety... Bez tej cholernej medialnej
    maszyny muzyk nie poradzi sobie jak na co dzień nie ma innej pracy.
    Tak jest w moim przypadku. Jak pracujesz, nie masz czasu na koncerty
    a bez zaplecza medialnego, płyt i tej wytwórni nie wyrobisz finansowo
    aby zająć się jedynie koncertowaniem.

    A jak się zarabia na koncertach? 1000 PLN dla całego zespołu (5 osób)
    za jeden dwu godzinny koncert. 100 osób pod sceną, cena biletu 20 PLN
    Więc 2000PLN z biletów, połowa dla zespołu a to nie koniec kosztów jakie
    koncert produkuje. Organizator nie może sobie pozwolić na dopłacenie
    do tego interesu, zespół aby wyjść na scenę też ma wydatki (transport,
    amortyzacja kosztów sprzętu, instrumentów etc). Tak pracują zespoły
    które nie polazły do wytwórni bo ta nas ma w dupie i nie zainwestuje
    bo nie notuje wystarczającego zysku aby promować. Ile musielibyśmy
    zrobić koncertów aby wypracować zysk na nagranie płyty?
    Skąd mp3 u fanów? Koncertówka z dyktafonu?

    Piractwo nie boli dużych tylko małych a ich głos jest zadeptany.

    Skoro twierdzisz, że mamy sobie poradzić sami to kolega z zespołu
    z checią wypier...li Tobie z dyni już nie tyle za ściąganie co
    za idiotyczną teorię.

    Poradzimy sobie? Poradzimy! :) Ech...

    --
    Łukasz Bąk