  • Data: 2010-01-05 12:10:29
    Temat: Re: Jak to jest? ( prawo autorskie, P2P, pozwy.... )
    Od: Łukasz Bąk <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Eli pisze:
    > I muzyk też może
    > zyskać na rozpowszechnieniu jego twórczości - ściągane MP3 to dziś coś w
    > rodzaju dawnego radia.

    Nie żebym wtrącał się wszędzie gdzie powiesz wyraz muzyk. ;) Wybacz, ale
    porównanie wydaje mi się nietrafione. Radio funkcjonuje lepiej niż
    kiedyś. Internet umożliwił sporo w tym temacie. To raz. Dwa - mp3 to
    bardziej dawna kaseta z taśmą magnetyczną w środku.

    Rozgłos takim sposobem promowania zyskuje się najczęściej w dość
    wąskich kręgach. Uzysk z tego jest niewielki. Jako ciekawostkę polecam
    przyjrzeć się promocji płyty "in rainbow" brytyjskiego zespołu
    Radiohead. Płyta po nagraniu była możliwa do ściągnięcia w mp3 za
    darmo. Względnie była notka aby "co łaska" wrzucić na konto. Na dzień
    dzisiejszy płyta jest dostępna tylko na półce. Marketingowa porażka.
    Pieniądze zaczęły sie pojawiać po tym jak płyta była już w sklepie.
    Okres promocyjny częściowo wiązał sie z trasą koncertową więc pozornie
    zysk był. (źródło - zasłyszany wywiad z muzykami, więc nie wiem
    czy wymierne zdanie mając na uwadze kto zarabia na marketingu ;) )

    --
    Łukasz Bąk