    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak rozumieć ten wyrok - pytanie do ekspertów
    Date: Sun, 16 Jan 2005 22:07:47 +0100

    Użytkownik "Damian" <a...@o...pl.wytnij.to> napisał w wiadomości
    news:csed0h$36j$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Moje pytanie bylo pytaniem retorycznym mającym na celu pokazanie jakim
    > człowiekiem jest mój ojciec i że nie da się iść z nim na ugodę ... no
    > chyba,że taką z której tylko on miałby jakieś korzyści.

    Twojego ojca nie zmienimy. Niestety takiej mocy sprawczej nie mamy. skoro
    się nie da z nim dogadać - jak twierdzisz - to pewnie tak jest. Zostaje
    droga sadowa. Z tym, że pozwolę sobie tutaj na dygresje. Należy zauważyć, ze
    z kolei Ty również fer w stosunku do niego do końca nie byłeś, skoro przez
    taki czas pobierałeś nienależne alimenty. Ten kij ma dwa końce. Ale to tak
    na marginesie.

    > Właśnie o to chodzi - wyrok jest dla mnie niejasny - nie wiem czy mam
    > spłacać cofnięte alimenty, natomiast wiem napewno,że musze zwrocić ojcu
    > koszty rozprawy.

    To wystąp z takim pytaniem do sądu, jak Ci już radziłem. tylko sąd może
    podawać wykładnie własnych wyroków. Moim zdaniem masz obowiązek zwrócić te
    alimenty, ale sam wyrok nie da podstaw ojcu do skierowania sprawy do
    komornika i w razie Twojej odmowy dobrowolnego wpłacenia będzie Cię musiał o
    to pozwać. W sumie, to prawdopodobnie błąd w napisaniu przez niego pozwu i
    stąd taka zagwozdka. Pewnie zapomniał wnieść o zwrot. Niby możesz czekać na
    ten drugi wyrok, ale koszty będziesz musiał zapłacić. A sprawę raczej prawie
    na pewno przegrasz.