  • Data: 2007-08-31 13:15:58
    Temat: Re: Jak odzyskać kaucję za mieszkanie po zmarłej osobie?
    Od: "krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl> napisał w wiadomości
    news:fb931j$sd3$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam.
    > Zmarł mój dziadek.
    > Mieszkanie, w którym mieszkał wynajmował przez kilka lat. Zapłacił kaucję
    > w wysokości 3,300zł. Stan mieszkania jest bardzo dobry, nic nie jest
    > zniszczone, przed zdaniem będzie pomalowane itp.
    > Jednak syndyk nie chcę oddać kaucji. Wezwaliśmy go na piśmie do zapłaty,
    > jednak on (w rozmowie telefonicznej) stwierdził, że nie jest wypłacalny.
    > Ponadto powiedział, iż najpierw musimy uzyskać prawo do spadku (wyadje
    > mnie się, że otwarcie spadku nastąpiło z chwilą śmiercie dziadka a z racji
> [...]

    witam

    zapewne syndyk domaga się prawomocnego postanowienia o stwierdzeniu nabycia
    spadku - koszt 50,00zł; składasz wniosek do sądu ostatniego miejsca
    zamieszkania zmarłego, w trakcie sprawy spadkobiercy oświadczają że
    przyjmują spadek, jeżeli nie upłynął termin 6 miesięcy od dnia, w którym
    każdy ze spadkobierców dowiedział się o tytule swego powołania, czyli o
    śmierci spadkodawcy; potem dokonujecie zgodnego podziału tego co należy do
    spadku - ugoda na piśmie, lub u notariusza jeżeli w skład spadku wchodzi
    nieruchomość; można też taką ugodę zawrzeć w sądzie - wówczas wniosek o
    zawezwanie pozostałych spadkobierców do próby ugodowej - koszt 40,00zł; we
    wniosku wskazujesz co komu ma przypasc z masy spadkowej; ten komu przypadla
    wierzytelność z tytułu kaucji mieszkaniowej ten występuje do syndyka o
    zapłatę

    pzdr