  • Data: 2010-12-03 17:23:59
    Temat: Re: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błagam
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

    > Skoro teraz dotujemy ten system z podatków (czyli jest niewydajny),
    > to jakim cudem nagle płacąc "tyle samo" miałbym dostawać więcej?

    Takim cudem, że lecząc się prywatnie Ty dostajesz konkretnie to, za co Ty
    zapłacisz.
    W systemie ZUS każdy dostaje tyle samo, bez względu na to, ile płaci.
    Innymi słowy bogatsi leczą biedniejszych.
    A że po drodze kasa ze składek ZUS jest jeszcze nadgryzana przez KRUSy,
    35-letnich emerytów, (o socjalu dla całego marginesu społecznego nie
    wspominając) to mamy to, co mamy, czyli wielkie nic.

    > Przypominam, że składki ZUS są składkami celowymi, więc to nie jest
    > tak, że pieniądze na emerytury zostaną przeznaczone nagle na drogi.

    No nie. Teraz to raczej pieniądze na drogi są przeznaczane na emerytury ;-)

    > A może chodzi o pałace ZUSowskie? Mogę powiedzieć, że TU mają często
    > niezgorsze, a jeszcze pakują kupę siana w akwizycję. :>

    Ale TU nie wypłacają świadczeń z moich składek całej rzeczy ludzi, którzy
    tych składek nie płacą albo płacą mniej.
    Dodatkowo TU w odróżnieniu od ZUS inwestuje kasę. ZUS jak na razie jedynie
    się zapożycza.
    Taka 'drobna' różnica.

    K.