  • Data: 2010-12-03 16:19:44
    Temat: Re: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błagam
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-12-03, Krzysztof <k...@a...pl> wrote:

    [...]

    > A czy coś stoi na przeszkodzie, by utrzymać ZUS, ale tylko i wyłącznie jako
    > ubezpieczalnię dobrowolną?

    Krótkowzroczność pojedynczych obywateli.

    > Tam mogliby się ubezpieczać wszyscy ci, którzy nie mogą lub nie chcą się
    > ubezpieczać prywatnie.

    Nie oni stanowią problem, tylko Ci których nie stać na żadne ubezpieczenie.

    > Tylko jak znam życie, to okazałoby się, że to nie wypali, bo wszyscy,
    > których stać będzie na ubezpieczenie indywidualne, odejdą z ZUS, a zostaną
    > tylko ci, których nie stać. Co prowadzi do jednoznacznego wniosku, że tak
    > naprawdę ZUS postępuje jak Janosik.

    A czy ktoś kiedyś temu przeczył?

    > A ja się na to nie muszę godzić :)

    A czy masz w ogóle świadomość jakie problemy społeczne się pojawią
    w razie likwidacji systemów wyrównywania szans i wzmacniania obszarów
    biedniejszych? Wg Ciebie na szansę do życia zasługują tylko ludzie
    bogaci? Zdaje się w średniowieczu taki model ćwiczyliśmy. Nie wiem
    czy był taki idealny.

    > Identycznie jest przy ubezpieczeniu indywidualnym.
    > Działa na całą rodzinę.

    I jest znacząco droższe od wersji indywidualnej bez tego.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl