  • Data: 2008-11-02 17:26:31
    Temat: Re: Jak kupic program z roku 2000?
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    >Alez nie musi. Wystarczy, ze nie bedzie mi blokowal mozliwosci
    >zbudowania repliki. I tu akurat mozesz sobie zbudowac replike.
    >W oprogramowaniu tej repliki zrobic nie mozesz.

    Jeśli zaproponujesz okres ochrony softwaru taki sam jak ochrony innych dóbr
    niematerialnych takich jak muzyka, utwory literackie, ochronę patentową
    wynalazków
    to w tym kontekscie można sie zastanowić. Ale okres ochrony tamtych dóbr
    jest
    dość długi.....

    >Masz prawo wlasnosci do software'u. Nikt ci go nie odbiera.
    >Natomiast prawo blokowania kopiowania jest prawem umownym.

    Nie to nie jest prawo umowne, na tym polega prawo własności - pełne
    dysponowanie nią.

    >Twoj egzemplarz oprogramowania nie zniknal.
    >Wiec co ci do mojej kopii?

    To nie chodzi o płytkę ale o licencję - czyli prawo czerpaina korzyści
    z programu - nośnik nie ma tu znaczenia.

    >nieograniczonego drapieznego rabowania zasobow.
    Jakie zasoby są rabowane w tym przypadku?

    Dlaczego tak trudno uszanować czyjeś prawo do pełnej własności, szczególnie
    jak nie wiąże się to z zagrożeniem życia ani zdrowia?

    >Wlasnie, dlatego prawa ochronne nalezy zredukowac.
    Jeśli ograniczysz także całą inną ochronę, która w przypadku prawa
    patentowego
    jest chora, to co innego ale robienie wyjątków to nie droga.

    zbyszek