  • Data: 2003-06-24 09:42:42
    Temat: Re: Jak ktoś robi w konia ZUS i US....
    Od: "Tom" <...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przyjazny Andrzej" <a...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:bd7qd1$7oi$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    urzedy
    > te na konta firmy nałożyły egzekucję. Co robi właściciel? Zakłada drugą
    > firmę, nazwijmy ją B, podpisuje aneksy do umów z kontrahentami, by teraz
    > należności płacili na konta firmy B. Konto firmy A jest puste i nie ma co
    > egzekwować... pracownicy nie dostają wypłat, nie jest im opłacany ZUS.
    > Trwa do już ponad rok. I mam pytanie. Co grozi właścielowi firmy A? Czy to
    > nie jest wyprowadzanie pieniędzy z firmy? Jak zawiadomić o popełnieniu
    > przestepstwa i kogo? - tak mi się przynajmniej wydaje, że to przestepstwo.

    przyjrzyj się art 300-302 kk, jakiegoś haka powinieneś znaleźć ;)
    tworzenie nowej firmy reguluje art 301

    Art. 300. § 1. Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości,
    udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że usuwa,
    ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie obciąża albo
    uszkadza składniki swojego majątku,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Kto, w celu udaremnienia wykonania orzeczenia sądu lub innego organu
    państwowego, udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez
    to, że usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie
    obciąża albo uszkadza składniki swojego majątku zajęte lub zagrożone
    zajęciem,
    § 3. Jeżeli czyn określony w § 1 wyrządził szkodę wielu wierzycielom,
    sprawca
    § 4. Jeżeli pokrzywdzonym nie jest Skarb Państwa, ściganie przestępstwa
    określonego w § 1 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Art. 301. § 1. Kto będąc dłużnikiem kilku wierzycieli udaremnia lub
    ogranicza zaspokojenie ich należności przez to, że tworzy w oparciu o
    przepisy prawa nową jednostkę gospodarczą i przenosi na nią składniki
    swojego majątku,
    § 2. Tej samej karze podlega, kto będąc dłużnikiem kilku wierzycieli
    doprowadza do swojej upadłości lub niewypłacalności.
    § 3. Kto będąc dłużnikiem kilku wierzycieli w sposób lekkomyślny doprowadza
    do swojej upadłości lub niewypłacalności, w szczególności przez trwonienie
    części składowych majątku, zaciąganie zobowiązań lub zawieranie transakcji
    oczywiście sprzecznych z zasadami gospodarowania,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    Art. 302. § 1. Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości, nie
    mogąc zaspokoić wszystkich wierzycieli, spłaca lub zabezpiecza tylko
    niektórych, czym działa na szkodę pozostałych,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.
    § 2. Kto wierzycielowi udziela lub obiecuje udzielić korzyści majątkowej za
    działanie na szkodę innych wierzycieli w związku z postępowaniem
    upadłościowym lub zmierzającym do zapobiegnięcia upadłości,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 3. Tej samej karze podlega wierzyciel, który w związku z określonym w § 2
    postępowaniem przyjmuje korzyść za działanie na szkodę innych wierzycieli
    albo takiej korzyści żąda.

    burenezo