  • Data: 2021-01-28 14:37:47
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    > Ja mam trochę inną konstatację. Na pasach piesi czują się bezpieczni i
    > nie uważają.

    Twoje osobiste wyobrażenie jest niezgodne z rzeczywistością.
    Badania pokazują, że zdecydowana większość pieszych -ponad 95% uważa na
    przejściach i to nie piesi są problemem.

    > Moze zmniejszenie ilości takich miejsc wpłynie na
    > zmniejszenie ilości wypadków?

    No. A zlikwidowanie przejść dla pieszych i zrobienie płotu z drutu
    kolczastego pod napięciem zmniejszy ilość takich wypadków do zera.

    Skoro 90% kierowców przekracza prędkość i nie zwalnia przed przejściami
    dla pieszych, to może zmniejszenie ich ilości wpłynie na zmniejszenie
    ilości wypadków?

    > Przy czym nie chodzi o ich likwidację,
    > tylko pozostawienie tam, gdzie są naprawdę potrzebne.

    I oczywiście decyzję gdzie są potrzebne będzie podejmować lobby(*)
    kierowców, a nie piesi?

    Przy czym nie chodzi o likwidację kierowców, tylko konsekwentne
    egzekwowanie przepisów i nieuchronność odpowiednio wysokiej kary za ich
    łamanie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

    (*) to nie ja pierwszy wyskoczyłem z jakimiś "lobby rowerzystów", ale
    specjalnie dla ciebie trzymam się tej konwencji.