  • Data: 2021-01-20 06:56:16
    Temat: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie mógł bo ma pewnie zobowiązania i nie chce wylecieć (finalnie) z
    > roboty.

    Czyli mogł, tylko nie chciał ponieść konsekwencji i wolał je "scedować"
    na obywatela. Zdajesz sobie sprawę, że to co mówisz oznacza, że mamy
    państwo totalitarne - funkcjonariusze których celem jest przestrzeganie
    prawa, sami je łamią i wbrew niemu represjonują obywateli, bo boją się
    represji przełożonych? Przecież to brzmi tragicznie.

    > Zasadniczo nikomu kuku nie zrobił. Jak już to własnej formacji.

    Za rok zrobi. Przypomnieć ci wykres "do tego się nie posuną > tam kurwa
    poszli"? Zasadniczo jeszcze kilka lat temu była narracja, że przecież
    sądy uczciwemu obywatelowi nie potrzebne... Jego koledzy łamią rekę bez
    powodu demonstrantce, a policyjna elita usenetu twierdzi, że skoro ktoś
    popełnia przestępstwa... Z tym że żadnego przestępstwa nie ma - tak jak
    z tym terroryzmem.Jedynym przestępstwem jest że protestują (i to
    pokojowo) przeciw ich szefowi.

    > To jest stójkowy, nie jakaś bóg wie jaka moralna elita.

    No i co z tego. Stójkowy może łamać prawo i szarpać obywatela wmawiając
    mu terroryzm?

    > Problem, że
    > jakby często nie weryfikuje, ale ponownie, to nie jest problem tego
    > misia co se głupio wymyslił.

    Oczywiście - problemem jest to, że oni tego nie robią, bo sobie
    wymyślili. Policja systemowo łamie prawo, bo tak im kazał naczelnik.

    > Doszedłem sobie jakiś czas temu do wniosku, że to co pieprzą ludzie na
    > publicznych forach, włączając w to Usenet jest pewną wypadkową ich
    > rzeczywistych poglądów i miejsca / okoliczności tego pieprzenia.
    > Niekoniecznie w sposób klarowny odzwierciedla to ich rzeczywiste,
    > prywatne poglądy. Bardziej patrzę, co widac między liniami, niż co ktoś
    > plecie na potrzebę danej chwili czy tematu.

    Być może masz rację - jednak robert pieprzy głupoty z własnej woli i bez
    przymusu - w tym się różni od stójkowego. Druga różnica jest taka, że
    jeśli jest tym za kogo się podaje to jest oficerem policji. Normalnie
    porażka. Przecież ten facet wprost odwraca przyczynę i skutek - ci
    ludzie popełniają przestęstwo, bo przecież skoro ich jego koledzy
    szarpią, to znaczy że przestępstwo musiało zostać popełnione. Niejeden
    stójkowy mądrzej się od niego prezentuje.

    > Jakby byli tacy jak sugerujesz, to nadal by pracowali za mozliwość
    > przekraczania uprawnień :)

    I jakaś niewielka część tak ma. Nawet po naszym widać, że władza mu
    pasuje. Choćby teksty z policją się nie dyskutuje a "prawnicy źle kończą".

    > Natomiast jakby system był zdrowy (bo to tez
    > warunek konieczny) to przy wyższej płacy byłaby większa konkurencja i
    > dałoby się wyłuskać bardziej nadające się do tego osoby.

    Problem jest taki, że policja jako oragnizacja nie chce mieć zbyt
    bystrych dołów.

    > Nie dam się wciągnąć w dyskusje nt. Roberta :)

    Problem w tym, że ten człowiek jest oficerem policji...

    --
    Shrek