    Subject: Re: Ja tylko wykonywałem rozkazy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5ffcc1ab$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <rtjj5r$prg$1@gioia.aioe.org>
    <5ffdc2c6$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtkial$pfn$1@gioia.aioe.org>
    <5ffe09cc$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtm66i$kld$1@gioia.aioe.org> <5ffec5a2$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtmima$4ml$1@gioia.aioe.org> <5ffed981$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <rtmoq3$132e$1@gioia.aioe.org>
    <5ffef811$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <60041fce$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Sun, 17 Jan 2021 12:48:14 +0100

    > Nikt. To nie jest sprawa Policji.

    Robert raczy żartować. Oczywiście że policja ma do tego odpowiednie
    narzędzia, żeby prawidłowo interpretować prawo, bo rzeczywiście ciężko
    wymagać od szeregowego kulsona (którym tak BTW robert nie jest) żeby się
    orientował biegle w całości prawa (choć jego nieznajomość oczywiście nie
    zwalnia go z odpowiedzialności - tak ja i innych obywateli). Dlatego
    wymyślono w niektórych instytucjach coś takiego jak biuro prawne. Jak
    nie rozumiesz, to piszesz pismo i oni odpowiadają.

    I niespodzianka - policja a w zasadzie KGP ma takie biuro prawne i
    zapewne są tam osoby, co o hierarchii przepisów zapewne słyszały. Więc
    jeśli robert ma wątpliwości czy ważniejsze jest rozporządzenie
    p.o.remiera czy konstytucja, to ma ku temu odpowiednie narzędzia, żeby
    się dowiedzieć. Problem w tym, że wcale tego nie chce, bo znów raczy
    żartować, że takiej wiedzy nie posiada. Innymi słowy robert udaje
    głupka/kulsona.

    Tu można znaleźć co to biuro jest i do czego ono słyuży:

    § 19.
    1. Zadaniem Biura Prawnego jest zapewnienie Komendantowi Głównemu
    Policji obsługi prawnej, w tym:
    1) wykonywanie zadań w zakresie legislacji;
    2) udzielanie pomocy prawnej i informacji prawnej;
    --
    Shrek