  • Data: 2009-01-28 11:39:33
    Temat: Re: IPN-1 jaka forma władania
    Od: Cobra 2008 <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Sty, 20:08, "guru" <s...@s...spam> wrote:
    > Witam.
    >
    > Mam nastepujący dylemat: pomagam mamie wypełnić druk IPN-1 (INFORMACJA O
    > NIERUCHOMOŚCIACH I OBIEKTACH BUDOWLANYCH)  i nie wiem jaką formę władania
    > zaznaczyć, a systuacja jest taka, że w księdze wieczystej jako właściciel
    > nieruchomości wpisany jest mój tata, który zmarł w ubiegłym roku ( mama ma
    > prawo współwłasności z tytułu małżeńskiej wspólnoty majątkowej). Na dzień
    > wypełniania w/w druku nie uprawomocniło się orzeczenie sądu, na podstawie
    > którego mama dziedziczy nieruchomość po tacie. Jaką formę władania zaznaczyć
> [...]

    Dokonując wpisów w druku IPN podajesz stan prawny na dzień
    sporządzenia, tego dokumentu. Ponieważ nie ma jeszcze orzeczenia które
    jest prawomocne wymagane jest podanie prawo współwlasności albowiem z
    art.365 paragraf 1Kodeksu pstępownia cywilnego orzeczenia prawomocne
    wiążą nie tylko strony i sąd , który je wydał . lecz również i inne
    sądy i organy państwowe, a wypadkach w ustawie przewidzianych także
    i inne osoby. Cobra