    From: Monika Głowacka [Łódź] <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: I znowu prokuratura szuka paragrafu
    Date: Wed, 26 Jun 2024 17:43:57 +0200

    > Książka wyjść. Piszesz dokąd idziesz i kiedy wracasz.
    >
    > Na koloniach jest inny problem. Opiekun kolonijny pracuje 40 godzin
    > tygodniowo, a jeszcze w tym czasie ma różne przerwy (ubikacja, spożycie
    > posiłku itp.). Jak kolonia trwa dwa tygodnie, to jest to 336 godzin. Jak
    > łatwo policzyć, na każdą grupę powinno być 8 opiekunów, a przepisy chyba
    > przewidują jednego opiekuna na 10, czy 20 osób - są do tego rozporządzenia.
    >
    > Czyli wychodzi jeden opiekun na 2~3 uczestników. Nikt tak tego nie robi
    > i nikt się o to nie czepia aż do czasu, jak dochodzi do wypadku. Wówczas
> [...]

    Koleżanka była kilka razy opiekunką na koloniach dla dzieci 13-15 lat,
    to chyba miała pod opieką do 18 osób, miała wtedy 25 lat, ale miała też
    wtedy wolontariuszkę 19-20 letnią w grupie i normalnie pracowała,
    wspólnie z grupą posiłki, wycieczki, zajęcia, wyjazdy do miasteczka,
    umówienie: czas wolny spotykamy się na rynku o 12:00, czy każdy ma
    zegarek? Nie każdy, ale mieli komórki, a kto nie miał, to na wieży
    zegarowej był zegar.
    Na szczęście nie miała przygód, z wyjątkiem jakiegoś tam większego
    skaleczenia, co trzeba było bandażowanie zrobić, czy dziecko sensacje
    żołądkowe dostało.

    Miała propozycje na kolonie z dziećmi 7-10 lat, to nie chciała.