  • Data: 2024-06-27 01:17:35
    Temat: Re: I znowu prokuratura szuka paragrafu
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-06-26, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To się akurat może nie opłacać, jeśli kompletny cylinderek z tłoczkami
    > 30zl kosztuje (cena sprzed ~20 lat).

    Oferował mi używany za ekwiwalent za ca 600zł. Nowy w ogóle nie był
    dostępny. Nb. to tez może wynikać z faktu, że tu jest poziom abstrakcji
    co najmniej 1 wyżej/niżej niż w PL. Jak mu powiedziałem co zrobiłem to
    spojrzał na mnie z takim jakimś lękiem w oczach, że aż mnie ciarki
    lekkie przeszły. Może po raz pierwszy mu ktos taki numer odwalił, a może
    do hamulców potrzebne sa tu jakies uprawnienia :)

    > Albo taki przykład ówczesny - pompa hamulcowa jakoś źle działa.
    > Nowa pompa z logo Lucas a nie Ford - 200 zl.
    > Komplet gumek Motorcraft (czyli w zasadzie oryginalny Ford) 120zl.
    > Komplet gumek no name - 30zl. Ale, k*, włoskie, i nie pasują.
    > To co się dziwic, ze mechanik wymienia całą pompę.

    No ale nie zawsze tak jest. Ja to się nawet od czasu do czasu
    zastanawiam, czy to nie jest jakaś forma sprawiedliwości społecznej.
    Kształcisz społeczeństwo tak, że ci najlepiej wykształceni mają więcej
    pieniędzy, za to nie mają praktycznie żadnych umiejętności technicznych.
    Dzięki temu ci mniej wykształceni mają z czego żyć (i łupia tych innych
    na każdym kroku).

    > Stare maszyny nie miały komputera z nieznanym/zabezpieczonym
    > programem. To i łatwo było zrozumieć jak działają, i czasem nawet
    > naprawić.
    > A dziś producent może utrudnic/uniemożliwic samodzilną naprawe - tylko
    > autoryzowany serwis.

    To również, i to się zresztą też wpisuje w ten łańcuch pokarmowy, o
    którym wyżej wspomniałem. Tylko jak duzy producent to musi uważac, żeby
    pod jakies praktyki monopolistyczne nie podpadł :)

    --
    Marcin