  • Data: 2019-03-02 12:40:49
    Temat: Re: I akurat "padły baterie" w policyjnych kamerkach
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.03.2019 o 11:59, Shrek pisze:

    > Widocznie się nie zrozumieliśmy. W kamerce jest kodek sprzętowy i to on
    > odpowiada za kompresję - żadnej magii tu nie ma.
    >
    > Co do dużych (tych naprawdę dużych) systemów CCTV, to jest podobnie -
    > wszystko dzieje się w kamerze, łącznie z analityką obrazu. DVR w
    > zasadzie zajmuje się tylko zapisywaniem strumieni skompresowanych już
    > przez kamery. Tak naprawdę to oprogramowanie na linuxie zazwyczaj -
    > zresztą tak duży profesjonalny system, wygląda - dwa komputery serwerowe
    > w szafie (główny i zapas), do tego macierz dyskowa i oddzielnie stacje
    > robocze.

    Mam podstawy wątpić w prawdziwość opisywanego przez Ciebie rozwiązania.
    I małe i duże systemy używają tych samych kamer. W takich średnich
    systemach, z którymi mam zazwyczaj kontakt, czyli kilka kamer w firmie,
    to mamy kamery i rejestrator. Jeden rejestrator, który ma 1 lub 2 dyski.
    Jeśli nawet są dwa dyski, to przeważnie spięte macierzą raid dla
    pewności zapisu, a nie zwiększenia objętości.

    Przy dysku 1 TB taki rejestrator przy 8 kamerach przeważnie ma zapis z
    około miesiąca - co głównie zależy od umiejscowienia kamer. Jeśli kamera
    w tle łapie ruchliwą ulicę, to w zasadzie ją monitoruje ciągle. Lekkie
    przestawienie kamery, by łapała tylko wejście do firmy wydłuża czas
    monitoringu znacząco.

    Oczywiście nie wykluczam, że istnieją takie opisywane przez Ciebie
    rozwiązania, ale jak zajmuje się tematem z ćwierć wieku, to jeszcze nie
    widziałem czegoś takiego, jak Ty opisujesz w mniejszych firmach, czy
    sklepach. Monitoring miejski, jakaś huta czy inny olbrzymi zakład. Tam
    faktycznie po stronie rejestracji nie stoi już klasyczny rejestrator,
    tylko serwer i komputer to nadzorujący.

    My zaś początek dyskusji zaczęliśmy od kamer nasobnych. Nie sądzę, by
    miały serwer i pozostaje jedynie pytanie, w jakim trybie one zapisują
    ten obraz. Tanie po prostu zapisują do AVI albo MP4.