  • Data: 2004-08-16 20:34:12
    Temat: Re: Hmmm
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli źle odczytałem pierwsze zdanie cytowanego tekstu:
    >
    > "Zmiana posiadanych płyt na format MP3 jest jak najbardziej
    legalna,
    > pod warunkiem, że robimy to wyłącznie na własny użytek (...)"

    Po części padłeś pewnie ofiarą nieco niekomunikatywnie
    zredagowanego tekstu.
    W tym materiale który cytowałeś jest poruszonych kilka spraw na raz i
    nie zawsze wyraźnie jedną od drugiej odgraniczono. Poza tym można z
    niegonp. odnieść wrażenie że jedyne legalne zachowanie to
    kopiowanie ścieżek z legalnie nabytych płyt CD do formatu MP3 a to
    nie jest precyzyjne.

    Samo zdanie o własnym użytku też np. w sumie zawiera w sobie
    prawdę, bo nie sposób zaprzeczyć, że kopiowanie własnych płyt CD do
    postaci MP3 jest legalne jak się to robi na własny użytek (a np.
    przestaje być legalne jeśli robi się to w celu rozpowszechniania lub w
    celu zarobkowym). To jednak nie wyczerpuje problematyki przestępstw
    przeciw prawom autorskim

    W tych rozważaniach na boku zostawiam odpowiedzialność cywilną (np.
    za szkodę majątkową wyrządzaną artystom czy wytwórniom
    fornograficznym) bo to osobna kwestia. Mam na myśli wyłącznie
    odpowiedzialność karną

    -> http://usenet.pomocprawna.info