  • Data: 2006-09-18 11:16:33
    Temat: Re: Hipermarkety, plecaki, itp. - jeszcze raz
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    scream napisał(a):

    > Napisałem przecież: "Pokaż mi przepis, jak to napisałeś "prawo własności",
    > który zezwala właścicielowi na ustanawianie własnego regulaminu de facto
    > sprzecznego z prawem - bo w żadnym prawie nie jest napisane, że ktokolwiek
    > może mnie zatrzymać jeśli wchodzę z plecakiem do supermarketu".

    Przeczytałeś art.140 kc?
    Zwracam uwagę na fragment "z wyłączeniem innych osób".
    A więc to właściciel decyduje komu zezwala na przebywanie na swoim terenie.
    Jeżeli wbrew woli właściciela wkraczasz na cudzy teren, to właściciel ma
    prawo do stosowania obrony koniecznej w celu ochrony swojej własności, a
    nawet posiadania.

    > Bezprawny - niezgodny z prawem, zabroniony przez prawo (sjp.pwn.pl)
    >
    > Jakie prawo zabrania mi wchodzenia do sklepu?

    Prawo własności.
    Poza tym jeśli uważasz, że bezprawność to wyłącznie sprzeczność z
    przepisami, to mylisz się.

    KG