eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja - ważna czy nieważna? › Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
    Date: Fri, 12 Oct 2007 10:27:44 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 53
    Message-ID: <fenb61$egk$1@inews.gazeta.pl>
    References: <fen9me$8hl$1@inews.gazeta.pl> <fen9u5$tb0$4@news.onet.pl>
    <fenako$b40$1@inews.gazeta.pl> <fenart$tb0$5@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ebh74.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1192177665 14868 83.14.137.74 (12 Oct 2007 08:27:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Oct 2007 08:27:45 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <fenart$tb0$5@news.onet.pl>
    X-Enigmail-Version: 0.93.0.0
    X-Accept-Language: pl
    X-User: clauz
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.7.12) Gecko/20060607
    Debian/1.7.12-1.2 Mnenhy/0.7.4.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:491342
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2007-10-12 10:22 użytkownik Liwiusz napisał :
    > Mikołaj Menke pisze:
    >
    >> Dnia 2007-10-12 10:06 użytkownik Liwiusz napisał :
    >>
    >>> Mikołaj Menke pisze:
    >>>
    >>>> Witam.
    >>>> Wysłałem zepsute urządzenie na gwarancji dwa dni przed jej końcem (taka
    >>>> data jest na stemplu pocztowym), czy jeśli sklep otrzymał przesyłkę po
    >>>> upływie gwarancji to jest ona ważna czy nie?
    >>>
    >>> To zależy jakie są warunki gwarancji.
    >>>
    >>> Ponieważ na przykład:
    >>> 1. Gwarancja może obejmować usterki powstałe w ciągu 12 miesięcy, a
    >>> termin ich zgłoszenia do serwisu może wynosić 2 tygodnie, wtedy
    >>> gwarancja obowiązuje
    >>>
    >>> 2. Gwarancja może obejmować usterki zgłoszone do serwisu w ciągu 12
    >>> miesięcy, wtedy liczy się termin dostarczenia (a nie nadania) sprzętu
    >>>
    >>> 3. I tak dalej. Generalnie warunki gwarancji określa wyłącznie gwarant.
    >>
    >> W gwarancji jest napisane tylko tyle, że producent "guarantees to the
    >> original consumer / purchaser of this product that the product will be
    >> free from defects in material or workmanship for TWO years from the date
    >> of purchase." I co z tym fantem? I żeby nie było - produkt kupiony w
    >> Polsce z międzynarodową gwarancją, ważną również na terenie naszego
    >> kraju.
    >
    > Po pierwsze sprzedawca złamał prawo, ponieważ gwarancja powinna być po
    > polsku.
    >
    > Po przetłumaczeniu: "produkt będzie wolny od wad w ciągu dwóch lat" -
    > skoro wada wystąpiła przed upływem tego okresu, to jest podstawa do
    > naprawy gwarancyjnej. Produkt został dostarczony do naprawy
    > niezwłocznie, dlatego uważam, że mimo że serwis dostał go po upływie
    > gwarancji, to jednak wada wystąpiła w okresie gwarancji, przez co został
    > spełniony warunek bezpłatnej naprawy.

    Ok, dzięki za odpowiedź. Napisałem jeszcze do Federacji Konsumentów,
    zobaczymy co oni odpowiedzą. W sumie tego się spodziewałem ze strony
    sprzedawcy, bo urządzenie jest bardzo drogie i nienaprawialne, więc
    pewnie będą robić wszystko, żeby go nie wymienić. Szczerze mówiąc trochę
    nie chce mi się użerać z nimi, ale z drugiej strony trochę kasy wydałem
    i nie mam zamiaru zostać z wadliwym sprzętem.
    Swoją drogą nie dostałem też instrukcji po polsku, a w zasadzie to
    dostałem, ale od innego podobnego urządzenia.

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1