  • Data: 2007-10-12 12:31:26
    Temat: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mikołaj Menke pisze:

    > Nie wiem na ile dobrze rozumiem te zapisy - czy to znaczy, że jeśli
    > stwierdzę wadę w przeciągu dwóch lat od zakupu to i tak mogę to wysłać w
    > przeciągu roku od stwierdzenia wady, nawet po upływie gwarancji i
    > sprzedawca musi uznać moje roszczenia? Tutaj sytuacja i tak jest o tyle
    > łatwiejsza, że nie będzie najmniejszego problemu z udowodnieniem
    > wystąpienia wady przed upływem dwóch lat od sprzedaży, albowiem produkt
    > wysłałem na dwa dni przed upływem ważności gwarancji. Od razu kolejne
    > pytanie - czy sprzedawca może się wykręcić, że wysłałem mu towar z
> [...]

    Art. 9
    Kupujący traci uprawnienia przewidziane w art. 8, jeżeli przed upływem
    dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z
    umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy
    wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

    Natomiast póki co reklamowałeś z tytułu gwarancji. IMHO musisz
    jeszcze raz zareklamować z tytułu niezgodności produktu z umową.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz