eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja - ważna czy nieważna? › Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
  • Data: 2007-10-12 12:17:08
    Temat: Re: Gwarancja - ważna czy nieważna?
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2007-10-12 13:39 użytkownik Liwiusz napisał :
    > Mikołaj Menke pisze:
    >
    >> W KC znalazłem jeszcze coś takiego:
    >>
    >> "Art. 577. § 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument
    >
    > Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    > Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 znosi artykuły 556-581kc. wobec
    > sprzedaży w relacji firma-konsument.

    Moja wina, przepraszam. Przeczytałem i naszła mnie inna myśl, czy
    zamiast się szarpać ze sprzedawcą nie lepiej skorzystać z niezgodności z
    umową?

    "Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
    umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od
    wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie
    wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony
    mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
    2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem
    roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego
    z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu
    określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa uprawnienie do
    odstąpienia od umowy."

    Nie wiem na ile dobrze rozumiem te zapisy - czy to znaczy, że jeśli
    stwierdzę wadę w przeciągu dwóch lat od zakupu to i tak mogę to wysłać w
    przeciągu roku od stwierdzenia wady, nawet po upływie gwarancji i
    sprzedawca musi uznać moje roszczenia? Tutaj sytuacja i tak jest o tyle
    łatwiejsza, że nie będzie najmniejszego problemu z udowodnieniem
    wystąpienia wady przed upływem dwóch lat od sprzedaży, albowiem produkt
    wysłałem na dwa dni przed upływem ważności gwarancji. Od razu kolejne
    pytanie - czy sprzedawca może się wykręcić, że wysłałem mu towar z
    roszczeniem gwarancyjnym, odeśle mi go każąc wysyłać jeszcze raz, tym
    razem z tytułu niezgodności z umową. Boję się, że może to zrobić chcąc
    jakoś wybrnąć z problemu, bo wtedy będzie próbował udowodnić, że wada
    wystąpiła więcej niż dwa lata po zakupie. Czy mogę od razu skontaktować
    się z nim telefonicznie lub mailowo i poinformować go, że moje
    roszczenia wynikają nie z gwarancji, a z niezgodności z umową,
    niezależnie od tego co napisałem w piśmie?
    Przepraszam za przynudzanie. ;-)

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1