-
Data: 2004-01-13 03:15:30
Temat: Re: Gwarancja po wymianie sprzętu
Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]In article <btomr6$15u$1@inews.gazeta.pl>, kam wrote:
> Marcin Debowski wrote:
>> Chyba z reguly wlasnie przewiduje wymiane na model taki sam, rownowazny,
>> lub lepszy?
>
> na lepszy... rzadko spotykane...
W praktyce owszem. W zapisach umów gwarancyjnych chyba dość często.
Zresztą tak prawdę mówiąc i w praktyce - Zobacz np. wszelakie dyski twarde
a i to całe dvd-rw pioniera (chyba nie mylę wątków) to też taki przypadek.
Rok czasu to więcej niż trzeba aby na rynek wszedł nowy "zastępujący"
model a teoretycznie jest on z reguły lepszy bo jeśli nie to po kiego kija
miałby zastępować stary?
>> No a skoro przyjąć że wchodzi w tą umowę, to jej
>> wymiana jest jak wymiana wadliwego elemntu bez wpływu na istnienie samej
>> umowy k-s.
>
> A więc nie za bardzo mogę się zgodzić z powyższym. Jeśli gwarantem nie
> jest sprzedawca, to realizacja uprawnień z gwarancji może odbyć się w
> ogóle bez jego wiedzy. Ewentualna wymiana jest realizacją umowy gwarant
A ta wiedza jest warunkiem koniecznym? A jak naprawa idzie ustawowym
trybem reklamacyjnym to sprzedawca wie coś np. o umowie serwisu z
jego podwykonawcami?
> - nabywca. Jeśli po uzgodnieniach dostajemy coś innego, niż przewidywała
> to gwarancja, to trudno powiedzieć co tak właściwie się odbyło, a raczej
> jakie są tego skutki. I czy np. gwarant, który dostarczy nam nową rzecz
> będzie odpowiadał za jej niezgodność z umową?
MZ sprzedawca powinien odpowiadać za niezgodność w zakresie przewidzianym
umową k-s czyli nowy model ale cechy te same. Ale też przy bardziej
skomplikowanych zabawkach w stylu płyty głównej, zapewne znajdzie się
kilka cech rozbieżnych in minus (gdzie indziej będzie lepiej). I co wtedy
to faktycznie nie wiem. Z drugiej strony, rozsądek podpowiada że skoro
kupujący zaakceptował warunki danej naprawy gwarancyjnej to nie powinien
mieć dalszych roszczeń z tytułu ich skutków w stosunku do sprzedawcy.
Myślę, że temu poniekąd służyła praktyka aby daną usterkę (powtarzającą
się) naprawiać tylko w jednym trybie reklamacyjnym.
--
Marcin
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tymoteusz Sz.
- Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- Usiłowanie zabójstwa
- Immatrykulacja...
- Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- "Wyjebongo" 33 i 1/3
- Zastrzelił kolegę
- Sąsiad o aktywistach
- Izrael kontra Hamas
- Korekta faktury Bolt
- Re: Sędzia v. Sędzią prezes SN już zawiadomieniem w prokuraturze
- Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- Policjant użył broni, na skutek czego jego kolega został ranny.
- znów wrocław
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-11-30 Immatrykulacja...
- 2024-11-28 Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- 2024-11-28 Taka paralela historyczna... Shrek, nie czytaj bo zawału dostaniesz :)
- 2024-11-27 "Wyjebongo" 33 i 1/3
- 2024-11-27 Zastrzelił kolegę
- 2024-11-26 Sąsiad o aktywistach
- 2024-11-26 Izrael kontra Hamas
- 2024-11-26 Korekta faktury Bolt
- 2024-11-25 Re: Sędzia v. Sędzią prezes SN już zawiadomieniem w prokuraturze
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-23 Policjant użył broni, na skutek czego jego kolega został ranny.
- 2024-11-23 znów wrocław