eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancja, dysk twardy › Re: Gwarancja, dysk twardy
  • Data: 2002-09-06 21:29:46
    Temat: Re: Gwarancja, dysk twardy
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Ostatnio zepsul mi sie twardy dysk. Byl na gwarancji, wiec go oddalem - po
    > miesiacu(!) dotarl do mnie nowy (po miesiacu, bo sprzedawca musial go
    > odeslac do producenta, ten zbadal sprawe i dopiero wtedy odeslal nowy).
    > Po dwoch dniach nowy dysk przestal dzialac. Niestety po jakims czasie zaczal
    > znowu dzialac (co raczej utrudni mi udowodnienie usterki). Ale praca na
    > takim dysku to jak siedzenie na bombie, wiec mam zamiar go reklamowac.
    >
    > Do czego ja w ogole mam prawo?
    > Najchetniej to bym wzial pieniadze spowrotem (na podstawie Art. 560), tylko
    > czy to jest rekojmia? Art. 559 mowi, ze nie chyba ze "wady wynikły z
    > przyczyny tkwiącej już poprzednio w rzeczy sprzedanej". Prawde mowiac to nie
    > potrafie sobie wyobrazic innej przyczyny (oprocz mojej winy, ale wtedy nawet
    > gwarancja mi nie przysluguje), tylko czy to sie da udowodnic?
    > W kazdym razie, niezaleznie od tego, nie mam ochoty czekac kolejnego
    > miesiaca. Co ja moge z tym zrobic???

    Witam
    Nie wiem, co to znaczy, że dysk działał, przestał i znowu działa. Ale ja bym się
    przyjrzał:
    1. crossom (także zasilającym) i samemu zasilaczowi
    2. płycie głównej (kontroler - jak działaja inne napędy)
    3. systemowi (wirusy)
    4. Ogólnie konfiguracji (zgodność podzespołów)
    Jeśli chcesz koniecznie pozbyć się tego dysku to załatw mu bad-sectory i
    skorzystaj z rękojmi (wada ukryta).

    Pozdrawiam
    JarekT


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1