eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGwarancjaRe: Gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Marcin S." <t...@x...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja
    Date: Sat, 3 Jan 2004 23:50:45 +0100
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 44
    Message-ID: <bt7gvo$d18$1@inews.gazeta.pl>
    References: <l...@4...com>
    <bstfp0$qel$1@inews.gazeta.pl>
    <j...@4...com>
    <bsutij$6g8$1@inews.gazeta.pl> <bt23qh$rdr$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <bt2ktg$e25$1@inews.gazeta.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>
    NNTP-Posting-Host: user1.101.udn.pl
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1073170232 13352 82.139.1.101 (3 Jan 2004 22:50:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 3 Jan 2004 22:50:32 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
    X-User: marad_co
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:185446
    [ ukryj nagłówki ]

    Uzytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>, nasmolil w
    wiadomosci news:Pine.WNT.4.58.0401032042290.-763493@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl
    > On Fri, 2 Jan 2004, Marcin S. wrote:
    >
    > >+ Użytkownik "Binek" <binek1(to usuń)@go2.pl> [...]
    > >+ > No właśnie, jeśli sprzedawca reklamuje u swojego dostawcy np. w/w
    > > dysk i + > dostaje w to miejsce nowy ale z 1 roczną gwarancją (od
    > > pazdziernika 2002 + > producenci dyskow twardych obnizyli okresy
    > > gwarancyjne do 1 roku) to co ma + > zrobic ? dac klientowi dodatkowy
    > > rok za nie swoj wyrób? + >
    > >+ No to wlasnie zalezy od sprzedawcy. Poprzedni moj post odnosi sie nie
    > > tylko + do relacji reseler - end user lecz rowniez dystrybutor -
    > > reseler. Czyli + wydaje mi sie (zaznaczam ze prawnikiem nie jestem) ze
    > > jezeli reseler + reklamuje u dystrybutora tenze dysk to rowniez powinien
    > > dostac gwarancje nie + krotsza niz obowiazywala na poprzedny (czyli np.
    > > do 3.2005). Nooooo i tu + jest pies pogrzebany bo jak wspomnialem teoria
    > > nie zawsze pokrywa sie z + praktyka a w ty wypadku wrecz bardzo rzadko
    > > :P
    >
    > Nie potwierdzam praktycznie :) (tj. potwierdzam przypadek odwrotny,
    > właśnie HDD '3 letni' - serwis dostawcy wręczył... najbliższy większy :)
    > dysk który miał '3-letnią' !)
    > Gwarancja "gospodarcza" IMHO nie różni się od gwarancji "konsumenckiej",
    > więc jeśli konsumentowi przysługują 3 lata - to i "pośrednikowi" tyle
    > przysługuje.
    > Gorzej ze "zgodnością" - nie chce mi się przekopać ustaw konsumenckich
    > (KC przekopałem, bez skutku :[) - ale wydaje mi się że "gdzieś" widziałem
    > iż "sprzedawcy konsumenckiemu" :) przysługuje roszczenie od tego od
    > kogo kupił wadliwy towar.
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

    Oczywiscie zgadzam sie ze wystepuja takie sytuacje. Ja natomiast napisalem
    jak jest w praktyce (w przewazajacych sytuacjach ktorych bylem swiadkiem).
    Jezeli sie powalczy to ofkoz wyegzekwuje sie swoje prawa. Natomiast jest
    osobna sprawa ile to potrwa i czy koncowy klient bedzie cierpliwy.

    --
    Pozdrawiam

    Marcin


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1