    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gwarancja
    Date: Sun, 27 Apr 2003 09:24:20 +0800

    In article <b8eqi1$lc5$2@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Skoro dokument gwarancyjny nie zawiera żadnych warunków, to należy rzeczy
    > używać zgodnie z przeznaczeniem i tyle. Gwarant nie będzie mógł zasłonić się
    > zarzutem, że nie dopełniono warunków gwarancji, bo ich po prostu nie ma.

    Nie mylisz czasami gwarancji z instrukcją obsługi?

    > No i w kwestii formalnej. PIH zlikwidowano kilka lat temu, więc sprzedawca
    > może się za bardzo tą groźbą nie przejmować. Teraz mamy Inspekcję Handlową
    > ewentualnie Federację Konsumentów.

    Oj czepiasz się. Sprywatyzowali tą Inspekcję czy też może nadal jest
    państwowa? :)

    > A ewentualnie jakieś uzasadnienie do tej konkluzji mógłbym poprosić? Bo
    > wydaje mi się, że jest trochę za ogólna. No i jeśli ten dokument nie jest

    Było nawet w tym wątku: Ustawa z dnia 27 lipca 2002, Art 13.1.
    ... oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub
    reklamie, odnoszcych się do towaru konsumpcyjnego; określa ono obowiązki
    gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwo sprzedanego
    towaru nie odpowiada właciwości wskazanej w tym owiadczeniu. Nie
    uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków
    gwaranta.

    Przedstawiony wcześniej opis dokumentu wskazuje, że nie kształtuje on
    obowiązków gwaranta.

    > gwarancją, to czym jest Twoim zdaniem?

    W najlepszym wypadku zapewne dowód zakupu. Formalnie powtarzam.

    --
    Marcin