  • Data: 2003-04-27 11:06:57
    Temat: Re: Gwarancja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Nie mylisz czasami gwarancji z instrukcją obsługi?

    Wydaje mi się, że nie, ale mogę się mylić.

    | Oj czepiasz się. Sprywatyzowali tą Inspekcję czy też może nadal jest
    | państwowa? :)

    Nie sprywatyzowali, tylko że jak gość pójdzie i powoła się na PIH, to
    sprzedawca będzie pewien, że facet nie wie o czym mówi. Może to wyraźnie
    zmniejszyć zdolność perswazji takiego oświadczenia.

    | Było nawet w tym wątku: Ustawa z dnia 27 lipca 2002, Art 13.1.
    | ... oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub
    | reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego; określa ono obowiązki
    | gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwo sprzedanego
    | towaru nie odpowiada właciwości wskazanej w tym owiadczeniu. Nie
    | uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków
    | gwaranta.
    |
    | Przedstawiony wcześniej opis dokumentu wskazuje, że nie kształtuje on
    | obowiązków gwaranta.

    A tu mnie przekonałeś. W sumie nie zauważyłem tego na początku. Moja wina.
    Ale to pod warunkiem, że nie dołączyli jakiegoś cennika lub innego dokumentu
    który można by uznać za wymienioną w przepisie reklamę.

    | W najlepszym wypadku zapewne dowód zakupu. Formalnie powtarzam.

    Dowodem zakupu, to ona jest na pewno.