  • Data: 2006-05-06 11:02:56
    Temat: Re: Gra online - kradzież
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:8q81uek3h8ww.1upx04ir8p02k$.dlg@40tude.net...

    > Są "rzeczy" niematerialne, które mają pewną wartość. Ot choćby te
    > przedmioty w grze - można je sprzedać więc mają wartość choć fizycznie
    > nieistnieją - co wtedy z taką kradzieżą? Równie dobrze mogą to być
    > punkty w programie promocyjnym (np. 5plus czy jakiś payback) - ktoś
    > kto mi je "zabierze" może je wymienić na gotówkę. Czy to nie jest
    > traktowane jako kradzież?

    Generalnie zasada jest taka, ze aby cos ukrasc musi to miec postac fizyczna,
    materialna tak, aby mozna bylo to objac wladztwem i spelnik przeslanke zaboru.
    Niemniej sa od tej zasady pewne wyjatki takie jak prad, impulsy telefoniczne,
    program komputerowy i... pieniadze. Punkty o ktorych sa raczej uprawnieniem do
    otrzymania jakiegos przedmiotu (czy innego profitu), ale nie wyrazaja
    okreslonej, nominalnej wartosci w sposob taki jak pieniadze, wiec nie
    doszukiwalbym sie analogi do pieniedzy i innych papierow wartosciowych.