    From: p...@g...pl (Piotr Dembiński)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Google a prawo autorskie
    Date: Wed, 17 Oct 2007 16:42:30 +0200

    Olgierd <n...@o...com> writes:

    > OK, miałem na myśli rzecz jasna sposób tego zapisania, bo u licha
    > pewnie jakimś kodem to robią (jestem nietechniczny, więc zgaduję?)

    W każdym razie zdaje się, że Googlowego algorytmu 'page rank' można
    w UE używać bez uiszczania jakichkolwiek opłat licencyjnych. Nawiasem
    mówiąc, to ten algorytm jest niczym innym, jak dostosowaną do sieci
    WWW realizacją znanej wcześniej idei wyznaczania wagi pracy naukowej
    poprzez zliczanie cytowań tej pracy w innych pracach.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl