eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGdzie legalnie "bzyknąć" dwunastolatkę? Tylko w Watykanie, F. i M.? › Re: Gdzie legalnie "bzykn??" dwunastolatk?? Tylko w Watykanie, F. i M.?
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Gdzie legalnie "bzykn??" dwunastolatk?? Tylko w Watykanie, F. i M.?
    Date: Mon, 26 Apr 2010 23:27:51 +0200

    news:hr4tt1$fvh$1@news.onet.pl...
    > Robert Tomasik pisze:
    > [..]
    >
    > Co Ty powiesz?! :)
    > A geniusze na tej grupie twierdzą, że nie, że to sam seks takich
    > nastolatków jest "be".

    Trudno mi odpowiadać za poglądy innych osób na ten temat. Ustawodawca nie
    ma obowiązku tłumacznia się ze swoich decyzji. Uznał w swej mądrości, że
    właściwa będzie granica lat 15. Czy słusznie? Trudno mi powiedzieć, bo nie
    wiem, czym się kierowano. Jakąś granicę wieku musiano przyjąć. Jakąkolwiek
    by nie przyjęto zawsze powstałoby pytanie, czy jest to granica właściwa.
    Sądzisz, że dla dziewczyny w wieku 14 lat i 11 miesięcy seks będzie
    znacząco bardziej szkodliwy, niż dla tej w wieku 15 lat i jednego miesiąca?
    Bo ja wątpię, by to miało jakieś istotne znaczenie. A skoro tak, to może i
    dla tej w wieku 14 lat i 10 miesięcy to nie jest znacząco szkodliwe.

    Ale nie przychodzi mi do głowy żadne inne rozwiązanie. No bo w jaki sposób
    masz zamiar o tym orzekać? Jakaś komisja ma dopuszczać "do użytku"
    nastolatkę i nastolatka? Pisemne zezwolenie rodziców? Przecież tak naprawdę
    w tym wieku stopień rozwoju jest bardzo różny. 15 lat, to koniec dawnej 8
    klasy. Osoby, które mają pamiętkowe zdjęcia z tych czasów niech rzucą okiem
    na nie. W mojej klasie część dziewczyn - przynajmniej z wyglądu - można by
    uznać za dorosłe, ale spora część po prostu wyglądałą na dzieci. O
    chłopakach nie piszę :-) bo to przeważnie nie z nimi problem. Oczywiście,
    zewnętrzny wygląd o niczym tu nie świadczy, ale na tyle, na ile mogę sobie
    przypomnieć ówczesne czasy, to część dziewczyn normalnie hcodziła ze
    straszymi chłopakami, a druga rumieniła się na samą myśl o tym.