    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: GRANICE legalności umowy
    Date: Sat, 12 Jan 2008 23:42:19 +0100

    On Sat, 12 Jan 2008, Seryozha wrote:

    > Ale oni przede wszystkim przyślą komornika i wpiszą do Centralnego Rejestru
    > Dłużników!
    > A jeśli pozwą to w trybie ściągania długów - rozprawa jest zdaje się bez
    > obecności i nawet bez wiedzy samego dłużnika.

    ROZPRAWA tak.
    PRAWOMOCNY WYROK nie.

    > ZERO PRAWA DO OBRONY!

    Wiesz, że toto można zaskarżyć? I że wtedy postępowanie się "zmienia"
    - przechodzi w tryb zwykły, a poprzedni wyrok się "nie liczy"?
    Dopiero jak "skazany" się *nie odwoła*, to ma "zero prawa".
    Komornika można przysłać dopiero po uprawomocnieniu się wyroku
    i "przyklepaniu" przez sąd tytułu egzekucyjnego czy jak tam to
    się zwie.

    Z góry przepraszam za błędy i uproszczenia w nomenklaturze - prawnikiem
    nie jestem, jak bym potrzebował to sobie w archiwach grupy poszukam, jak
    się toto fachowo nazywa ;)

    pzdr, Gotfryd