  • Data: 2007-02-28 13:55:22
    Temat: Re: GPS-em w pracownika.
    Od: Paweł <b...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "daro" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:es3u0a$2hi$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Uściślając to pojazd jest tylko do użytku służbowego i po pracy zostawia
    > sie go w firmie. Skoro jak wynika z powyższych wypowiedzi gps moze być
    > w aucie bez wiedzy pracowników to czy jesli pracodawca chciałby np
    > wykorzystać to przeciwko pracownikowi w postepowaniu dyscyplinarnym że
    > np był tam gdzie nie powinnien to czy moze użyć takiego argumentu w
    > sądzie i jak udowodni czy w ogóle ten gps tam był?

    Wystarczy może, że przedstawi fakturę zakupu systemu GPS.
    Firma świadcząca usługę monitorowania dostarczy dane przetransmitowane z
    samochodu, a biegły oceni wiarygodność tych danych.
    Jeśli chodzi o historię ruchu samochodu to wiarygodność informacji jest
    praktycznie nie do podważenia. Takie systemy potrafią oprócz pozycji
    rejestrować także inne parametry użytkowe pojazdu. Prędkość, obroty, stan
    paliwa w zbiorniku (tankowania, upusty), otwarcie przestrzeni ładunkowej lub
    uruchomienie jakiegoś urządzenia.

    ps. jeśli samochód jest używany tylko służbowo, a pracownik jest uczciwy to
    ja osobiście nie widzę dlaczego zamontowanie GPS miałoby w jakikolwiek
    sposób robić krzywdę pracownikowi. Krętacz zawszebędzie miał pretensje.

    --
    Paweł