  • 1. Data: 2007-02-28 07:59:27
    Temat: GPS-em w pracownika.
    Od: "daro" <d...@w...pl>

    Wiem że pracodawca ma prawo montować różne urządzenia techniczne do kontroli
    pracownika, miedy innymi gps w aucie służbowym. Me pytanie. Czy pracodawca
    moze montować takie urządzenia nie powiadamiając o tym swych pracowników?

  • 2. Data: 2007-02-28 08:18:57
    Temat: Re: GPS-em w pracownika.
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu daro porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > moze montować takie urządzenia nie powiadamiając o tym swych pracowników?
    Tak.
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-02-28 09:18:01
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 28 luty 2007 roku (środa) gdy o godz. 8:59, wszystkim znany *daro*
    napisał(a):

> [...]
    > moze montować takie urządzenia nie powiadamiając o tym swych pracowników?

    Do kontroli pracownika moim zdaniem nie bardzo. A co w takim razie jesli
    pracownik korzysta z tego autka poza godzinami pracy. Jelsi naturalnie ma
    takie przyzwolnie. Ale pracodawca nie przyzna sie ze w takim celu a nie do
    np kontroli gdzie autko w przypaku jego kradzieży
    Przerabiana była w mojej firmie kontraola pracownika poprzez tel komórkowy
    i bez jego zgody wyrazonej na pismie zaden z dostawców takiej uslugi nie
    chciał przyjąć zlecenia. Skądinad słusznie gdyż w innym wypadku pracownik
    mógłby wyłączać tel po zakończeniu godzin pracy. Chyba jednka nie o to
    chodzi.

    ***ERA****
    ICQ: 408-635-822

  • 4. Data: 2007-02-28 11:47:35
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

> [...]
    > chciał przyjąć zlecenia. Skądinad słusznie gdyż w innym wypadku pracownik
    > mógłby wyłączać tel po zakończeniu godzin pracy. Chyba jednka nie o to

    Mozesz napisac o jakiej usludze mowisz? Lokalizacji z sieci komorkowych czy
    cos bardziej skomplikowanego?
    pozdrawiam
    michal

  • 5. Data: 2007-02-28 12:48:57
    Od: "daro" <d...@w...pl>

> [...]
    > chciał przyjąć zlecenia. Skądinad słusznie gdyż w innym wypadku pracownik
    > mógłby wyłączać tel po zakończeniu godzin pracy. Chyba jednka nie o to

    Uściślając to pojazd jest tylko do użytku służbowego i po pracy zostawia sie
    go w firmie. Skoro jak wynika z powyższych wypowiedzi gps moze być w aucie
    bez wiedzy pracowników to czy jesli pracodawca chciałby np wykorzystać to
    przeciwko pracownikowi w postepowaniu dyscyplinarnym że np był tam gdzie nie
    powinnien to czy moze użyć takiego argumentu w sądzie i jak udowodni czy w
    ogóle ten gps tam był?

  • 6. Data: 2007-02-28 12:54:43
    Od: "daro" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Trych" napisał w wiadomości
    > Mozesz napisac o jakiej usludze mowisz? Lokalizacji z sieci komorkowych
    > czy cos bardziej skomplikowanego?
    > pozdrawiam
    > michal

    Napewno nie chodzi o lokalizacje sieci komórkowych. Dokładnie nie wiem ale
    chyba cos bardziej skomplikowanego.

  • 7. Data: 2007-02-28 13:39:44
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 28 Feb 2007 08:59:27 +0100, daro napisał(a):

> [...]
    > moze montować takie urządzenia nie powiadamiając o tym swych pracowników?

    Taki montaż GPS nie narusza prawa do prywatności pracownika. Co innego
    gdyby zainstalował kamerę.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2007-02-28 13:55:22
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "daro" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > np był tam gdzie nie powinnien to czy moze użyć takiego argumentu w
    > sądzie i jak udowodni czy w ogóle ten gps tam był?

    Wystarczy może, że przedstawi fakturę zakupu systemu GPS.
    Firma świadcząca usługę monitorowania dostarczy dane przetransmitowane z
    samochodu, a biegły oceni wiarygodność tych danych.
    Jeśli chodzi o historię ruchu samochodu to wiarygodność informacji jest
    praktycznie nie do podważenia. Takie systemy potrafią oprócz pozycji
    rejestrować także inne parametry użytkowe pojazdu. Prędkość, obroty, stan
    paliwa w zbiorniku (tankowania, upusty), otwarcie przestrzeni ładunkowej lub
    uruchomienie jakiegoś urządzenia.

    ps. jeśli samochód jest używany tylko służbowo, a pracownik jest uczciwy to
    ja osobiście nie widzę dlaczego zamontowanie GPS miałoby w jakikolwiek
    sposób robić krzywdę pracownikowi. Krętacz zawszebędzie miał pretensje.

    --
    Paweł

  • 9. Data: 2007-02-28 14:16:38
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 28 luty 2007 roku (środa) gdy o godz. 13:54, wszystkim znany *daro*
    napisał(a):

    > Napewno nie chodzi o lokalizacje sieci komórkowych. Dokładnie nie wiem ale
    > chyba cos bardziej skomplikowanego.

    To miała byc lokalizacja komórki po zpytaniu gdzie jestes (zpytanie z
    komputera). Pozwalała na lokalizowanie dealrów (miedzy innymi), którzy
    twierzdili ze są gdzies tam u klienta a wg kierownictwa nie byli. Pożniej
    chciano to rozszerzyć na pozostałych pracowników (nawet siedzących za
    biurkami). Pozwalało to wtedy zlokalizowac (o ile dobrze pamietam) w miesie
    gdzies w promieniu dwóch km a poza miatem w promieniu ok 10 km.
    Zleceniobiorca nie chcial sie zgodzic na taką inwigilację (chodziło że tel
    miały być monitorowane nie tylko w godz pracy) bez zgody pracownika bo
    wczesniej miał jakies sprawy z powództwa cywilnego iz udostepnił dane które
    zostały w jakiś tam sposób wykorzystane ( jakas "luba" na boku).

    ***ERA****
    ICQ: 408-635-822

  • 10. Data: 2007-02-28 14:18:43
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 28 luty 2007 roku (środa) gdy o godz. 13:48, wszystkim znany *daro*
    napisał(a):

> [...]
    > powinnien to czy moze użyć takiego argumentu w sądzie i jak udowodni czy w

    Jesli w godzinach pracy - to wg mnie moze.. Po pracy (o ile taki monitoring
    byłby dalej właczony) sprawa moze być problematyczna. Ostatecznie
    pracodawca nie musi wiedziec co robie po godzinach.

    ICQ: 408-635-822