    From: pixel <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: GNU i prawo autorskie
    Date: Thu, 3 Feb 2005 22:50:51 -0800

    On Fri, 4 Feb 2005 07:25:36 +0100, Robert Winkler wrote:

    > Podstawą GNU jest właśnie ochrona klienta przed tego typu zakazem

    Nieprawda, GNU zabezpiecza autora tak, że pozwala mu udostępnić kod
    źródłowy programu, ale zabrania używania jego produktach closed-source.
    Innymi słowy pilnuje aby dany program był własnością publiczną i nikt na
    nim nie zarabiał kosztem autora/ów.

    > Jedną z podstawowych zasad GNU jest to iż osoba która weszła w posiadanie
    > kopii programu, niezależnie od sposobu, nabywa wszelkie prawa
    > do użytkowania tego programu, modyfikacji i dalszej jego odsprzedaży.

    Raczej chodzi o to aby kod źródłowy był publicznie dostępny bez opłaty (jak
    już to tylko za koszt nośnika, na którym byłby kod nagrany).

    > Ważne jest by wszelkie modyfikacje wykonane w programie
    > dostępne były dla innych wszystkich użytkowników tego programu
    > przez okres minimum 5 lat.

    A to nie wiem skąd wytrząsnąłeś, pierwszy raz słyszę.

    > Więcej informacji uzyskać można na stronie projektu:
    > http://www.gnu.org/home.pl.html

    PHP nie jest na licencji GNU
    --
    ?pixel(TM)
    ?Informacja jak skonfigurować czytniki, aby pokazywały