  • 1. Data: 2005-02-03 20:06:25
    Temat: GNU i prawo autorskie
    Od: "D." <t...@p...onet.pl>

    czy kupujac aplikacje napisane w PHP (PHP to produkt OpenSource), moge je
    dowolnie modyfikowac, niezaleznie od umowy kupna z tworca?
    czy tworca ma prawo w umowie zawrzec zapisy o zakazie modyfikacji i rozwoju
    tego oprogramowania?
    D.

  • 2. Data: 2005-02-03 20:56:09
    Temat: Re: GNU i prawo autorskie
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > czy kupujac aplikacje napisane w PHP (PHP to produkt OpenSource),

    nie ma znaczenia

    moge je
    > dowolnie modyfikowac, niezaleznie od umowy kupna z tworca?

    zartyjesz chyba

    > czy tworca ma prawo w umowie zawrzec zapisy o zakazie modyfikacji i
    rozwoju
    > tego oprogramowania?

    jak najbardziej

    P.

  • 3. Data: 2005-02-04 06:25:36
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm>

> [...]
    > dowolnie modyfikowac, niezaleznie od umowy kupna z tworca?
    > czy tworca ma prawo w umowie zawrzec zapisy o zakazie modyfikacji i rozwoju

    Podstawą GNU jest właśnie ochrona klienta przed tego typu zakazem
    Jedną z podstawowych zasad GNU jest to iż osoba która weszła w posiadanie
    kopii programu, niezależnie od sposobu, nabywa wszelkie prawa
    do użytkowania tego programu, modyfikacji i dalszej jego odsprzedaży.
    Ważne jest by wszelkie modyfikacje wykonane w programie
    dostępne były dla innych wszystkich użytkowników tego programu
    przez okres minimum 5 lat.
    Więcej informacji uzyskać można na stronie projektu:
    http://www.gnu.org/home.pl.html

    --
    ____________
    Robert Winkler

  • 4. Data: 2005-02-04 06:50:51
    Od: pixel <g...@g...com>

    On Fri, 4 Feb 2005 07:25:36 +0100, Robert Winkler wrote:

    > Podstawą GNU jest właśnie ochrona klienta przed tego typu zakazem

    Nieprawda, GNU zabezpiecza autora tak, że pozwala mu udostępnić kod
    źródłowy programu, ale zabrania używania jego produktach closed-source.
    Innymi słowy pilnuje aby dany program był własnością publiczną i nikt na
    nim nie zarabiał kosztem autora/ów.

    > Jedną z podstawowych zasad GNU jest to iż osoba która weszła w posiadanie
    > kopii programu, niezależnie od sposobu, nabywa wszelkie prawa
    > do użytkowania tego programu, modyfikacji i dalszej jego odsprzedaży.

    Raczej chodzi o to aby kod źródłowy był publicznie dostępny bez opłaty (jak
    już to tylko za koszt nośnika, na którym byłby kod nagrany).

    > Ważne jest by wszelkie modyfikacje wykonane w programie
    > dostępne były dla innych wszystkich użytkowników tego programu
    > przez okres minimum 5 lat.

    A to nie wiem skąd wytrząsnąłeś, pierwszy raz słyszę.

    > Więcej informacji uzyskać można na stronie projektu:
    > http://www.gnu.org/home.pl.html

    PHP nie jest na licencji GNU
    --
    ?pixel(TM)
    ?Informacja jak skonfigurować czytniki, aby pokazywały

  • 5. Data: 2005-02-04 06:50:52
    Od: pixel <g...@g...com>

    On 3 Feb 2005 21:06:25 +0100, D. wrote:

> [...]
    > dowolnie modyfikowac, niezaleznie od umowy kupna z tworca?
    > czy tworca ma prawo w umowie zawrzec zapisy o zakazie modyfikacji i rozwoju

    PHP to jest język programowania, to co kupiłeś, to aplikację napisaną w tym
    języku.

    Autorem tej aplikacji (czyli zapewne osoba, od której ją zakupiłeś) może
    ustalić własną licencję.

    BTW: PHP jest co prawda Open Source, ale nie jest na licencji GNU (tutaj
    jest ich licencja: http://www.php.net/license/3_0.txt)

  • 6. Data: 2005-02-04 07:16:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    pixel napisał(a):

    > Nieprawda, GNU zabezpiecza autora tak, ?e pozwala mu udost?pni? kod
    > ?ród?owy programu, ale zabrania u?ywania jego produktach closed-source.
    > Innymi s?owy pilnuje aby dany program by? w?asno?ci? publiczn? i nikt na
    > nim nie zarabia? kosztem autora/ów.

    Mylisz. Moze zacznij od przeczytania licencji?

    j.

  • 7. Data: 2005-02-04 17:23:40
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 4 Feb 2005 07:25:36 +0100,
    Robert Winkler <w...@N...fm> screamed:

> [...]
    > przez okres minimum 5 lat.
    > Więcej informacji uzyskać można na stronie projektu:

    Blah. Blah. Blah. Co ma licencja programu do licencji języka, w którym ten
    program był napisany?

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 18:22:43 user up 10512 days, 6:17, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Maintenance-free: When it breaks, it can't be fixed...

  • 8. Data: 2005-02-04 19:24:03
    Od: pixel <g...@g...com>

    On 4 Feb 2005 08:16:55 +0100, januszek wrote:

    > Mylisz. Moze zacznij od przeczytania licencji?

    Ja przynajmniej uzasadniłem swoją odpowiedź...

    BTW: Tutaj pisałem jaki był powód powstania GNU.

  • 9. Data: 2005-02-05 06:32:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    pixel napisał(a):

    > Ja przynajmniej uzasadni?em swoj? odpowied?...

    A ja zakonczylem zdanie znaczkiem "?" majac nadzieje, ze bedziemy
    kontynulowac kiedy przeczytasz licencje. Przeczytales?

    j.

  • 10. Data: 2005-02-05 06:59:38
    Od: pixel <g...@g...com>

    On 5 Feb 2005 07:32:16 +0100, januszek wrote:

    > A ja zakonczylem zdanie znaczkiem "?" majac nadzieje, ze bedziemy
    > kontynulowac kiedy przeczytasz licencje. Przeczytales?

    Ciekawie zbudowane zdanie.

    No dobra, przeczytałem (już dawno) a teraz podaj swój argument =)