eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoFotoradary nielegalneRe: Fotoradary nielegalne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!nemesis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotoradary nielegalne
    Date: Sun, 03 Jul 2005 14:21:49 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 30
    Message-ID: <da8ljk$j3g$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <da2po7$hu3$1@nemesis.news.tpi.pl> <da3tur$6iq$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: avf34.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1120393652 19568 83.18.31.34 (3 Jul 2005 12:27:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 3 Jul 2005 12:27:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.2 (Windows/20050317)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <da3tur$6iq$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:310147
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Tomasik napisał(a):
    > A gdzie to czytałeś? Bo radar mierzy prędkość na podstawie pomiaru czasu
    > odbicia sygnału od celu. nie widzę powodu, by wskazania te miały ulegać
    > zmianie wraz z miejscem ustawienia. Wszak radary przenośne (ręczne czy
    nawet prosty rolnik widzi roznice, sproboj sobie wyobrazic dwa przypadki
    ekstremalne:
    -radar stoi sobie na trojnogu na wysokosci pojazdu (powiedzmy 1m nad
    asfaltem). Jedzie pojazd 100km/h i nastepuje pomiar prednosci. Wysylane
    sa dwa sygnaly, jeden wraca szybciej niz drugi bo sie zbliza z
    predkoscia X. Wskazanie? 100km/h
    - radar jest na slupie, skierowany do asfaltu pionowo (w dol). Jedzie
    pojazd z predkoscia 100km/h, wysylane sa dwa sygnaly, oba wracaja w tym
    samym czasie bo pojazd znajduje sie ciagle w prawie tej samej odleglosci
    "pod" radarem. Wskazanie? ~0km/h czyli blad ~100%

    i teraz wyobraz sobie zestaw sytuacji posrednich, gdy "kierunek" pomiaru
    jest nachylony do kierunku poruszania sie pojazdu od 0st do tych
    ekstremalnych 90st. Widzisz ze im wiekszy kat (i nie tylko w pionie, w
    poziomie-zakret rowniez) tym ciekawsze odchylki od normy ?

    co prawda latwo wysnuc z tego przykladu prosty wniosek - ze im gorzej
    zamontuja ta skrzynke, to tym bardziej zanizac bedzie pomiar predkosci.
    Ale np zle zamontowanie moze powodowac "lapanie" wiazka obu kierunkow
    ruchu itp, wiec pomiar moze wyjsc losowy, gdy akurat wypadnie ze dwa
    pojazdy sie mijaja tuz przed radarem.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1