  • Data: 2007-09-09 23:50:07
    Temat: Re: Fotoradar 2 kierowcow
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Jasko Bartnik wrote:

    > Obowiazuje. I obowiazuje go ten przepis. Ale go nie dotyczy - nie jest
    > posiadaczem ani wlascicielem pojazdu.

    Jak to nie jest posiadaczem jak jest posiadaczem.

    Posiadaczem jest ten kto posiada pojazd we władaniu, a nie ten kto rości
    sobie jakiekolwiek prawa własności do tegoś pojazdu.

    > A jakis przepis na to dostane? Rozporzadzenie moze jakies?

    ten sam. Posiadacz ma obowiązek ....

    > Na moj rozum (idac tamtym tokiem rozumowania) - powierzam rodzinie moj
    > pojazd. Rodzina "z automatu" staje sie posiadaczami samochodu.

    tak.
    przy czym nie można powierzyć samochodu rodzinie, a co najwyżej osobie.
    I tą osobę masz obowiązek wskaząc.

    > Jedna z
    > tych osob go prowadzila. Cala reszta rodziny niedopelnia obowiazku,
    > poniewaz nie jest w stanie powiedziec komu go powierzyla (chyba, ze
    > "nikomu" jest dobra odpowiedzia). Jakis nonsens sie robi.

    dlaczzego nonsens. pytanie zostanie zadane osobie ktora wskazesz.
    jesli powie nie wiem, dostanie mandat za to ze nie wie.

    > Nawet jesli tak jest - przepis mowi "wlasciciel lub posiadacz jest
    > obowiazany...". Wazny jest ten spojnik oraz konstrukcja tej czesci
    > zdania. Odpowiedzi na pytanie o powierzanie moze udzielic jeden lub
    > drugi, nie musza obaj.

    niestety nie masz racji
    lub oznacza że każdy z nich z osobna może zostac o to zapytany.