  • Data: 2007-09-10 11:56:51
    Temat: Re: Fotoradar 2 kierowcow
    Od: l...@i...eu szukaj wiadomości tego autora

    > Ma wskazac, a nie ma miec chęć, jakakolwiek by ona nie byla.

    Stefański R.A. ABC 2005 stan prawny: 2005.04.20
    Komentarz do art. 78 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
    (Dz.U.03.58.515), [w:] R.A. Stefański, Prawo o ruchu drogowym. Komentarz, Dom
    Wydawniczy ABC, 2005, wyd. II.

    (...) Właściciel pojazdu wykona ten obowiązek, gdy wskaże osobę, której oddał
    pojazd do kierowania; wówczas obowiązek ten przechodzi na tę osobę. Osoby te
    zwolnione są z tego obowiązku w razie wykazania, że użycie pojazdu nastąpiło
    bez ich zgody, np. w razie kradzieży lub samowolnego użycia pojazdu.
    Wykonaniem obowiązku będzie wskazanie alternatywnie osoby, która mogła
    kierować pojazdem w oznaczonym czasie, co może mieć miejsce wówczas, gdy kilku
    domowników korzysta z pojazdu, a klucze do niego znajdują się w miejscu
    dostępnym dla nich wszystkich. W takiej sytuacji może nie dojść do ustalenia
    osoby, która kierowała pojazdem w określonym czasie i miejscu.

    To powinno trochę rozwiać problem. Z resztą były już wyroki w takich sprawach
    (niestety nie dysponuję namiarami). Było 2 kierowców ale mieli zamazane twarze
    na zdjęciu z fotoradaru. Tekst był prosty - Wysaoki Sądzie albo ja jechałem w
    tym momencie albo mój kolega - nie pamiętam. Sprawa została odrzucona z tyt
    niemożności wskazania "sprawcy".