  • Data: 2008-07-07 10:56:43
    Temat: Re: Fotoradar
    Od: "kuba " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacen <j...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kuba " <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, art. 78 ust. 4 ma wpływ na bezpieczeństwo i porządek na drogach
    > publicznych.
    > W pewnym stopniu eliminuje on anonimowość kierującego
    > pojazdem. Anonimowość kierowcy może wyzwalać poczucie bezkarności,
    > a to może prowadzić do zachowań zagrażających bezpieczeństwu
    > i porządkowi.
    > Z tego powodu art. 78, ust.4 jest przepisem związanym
    > z bezpieczeństwem i porządkiem ruchu na drogach publicznych
    > i łamanie go może być karane z art. 97 KW.

    Bawiąc się w takie łańcuchy myślowe, moglibyśmy też przyjąć, że bezpieczeństwo
    i porządek na drogach reguluje także np. art 17 k.c., bo dzięki niemu osobą
    małoletnia nie może nabyć samochodu bez wiedzy i zgody swojego przedstawiciela
    ustawowego, ergo nie będzie nim jeździć po drogach, ergo nie będzie stwarzać
    zagrożenia. Przykład absurdalny, moim zdaniem tego typu rozumowania
    niedopuszczalnie rozszerzają zakres zastosowania art. 97 k.w. (który i tak
    jest baardzo niedookreślony), prowadząc do interpretacji, która narusza
    konstytucyjną zasadę nullum crimen sine lege.

    Szanuję twoje zdanie, ale niestety nie mogę się z nim zgodzić.
    pozdrawiam
    kuba