  • Data: 2005-10-16 08:59:08
    Temat: Re: Forum internetowe pracowników firmy (x)
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:5af6.00000b31.4351b276@newsgate.onet.pl
    m...@p...wp.pl <m...@p...wp.pl> pisze:

    > A jeżeli na forum ktoś by rzucał jakieś oszczerstwa dotyczące firmy i
    > przypuśćmy, że ktoś z firmy by się o tym dowiedział i zażądał wydania
    > danych dotyczących danej osoby ? Mają takie prawo ?
    Żądać może każdy i wszystkiego. Otrzymać to inna sprawa.
    Takich danych może skutecznie zażądać np. policja prowadząc dochodzenie w
    sprawie karnej (jeśli treść wypowiedzi użytkownika stanowi przestępstwo).
    Dochodzenie może być prowadzone z urzędu lub na wniosek pokrzywdzonego
    (zależy od kwalifikacji czynu).
    W przypadku sprawy cywilnej dostarczenie dowodów spoczywa na pokrzywdzonym.
    W takim razie administrator danych nie ma obowiązku (a wręcz uważam, że nie
    może) udostępnić danych osobowych użytkownika.
    BTW - skąd on miałby je mieć (jeśli ktoś sam nie poda)? IP-ka będzie miał i
    to wszystko.

    > To już mamy. Forum będzie na kompie ze stałym łączem u znajomego (też
    > pracuje w tej firmie) czy coś mu za to grozi, że forum będzie się
    > znajdowało u niego ? W sensie czy ponosi jakąś odpowiedzialność za
    > wypowiedzi na forum ?
    Zakładając, że wykluczamy treści stanowiące przestępstwo, to nie. Spójrz na
    fora na różnych portalach - ściga ich ktoś? Jak ktoś przesadzi, to jego post
    znika i po sprawie.
    Dlatego ja bym doradzał jasno określić zasady uczestnictwa w forum i
    moderować.

    Jotte