eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: (FUW): potwierdzenie wpłat podatku od nieruchomości-trochę długie › Re: (FUW): potwierdzenie wpłat podatku od nieruchomości-trochę długie
  • Data: 2011-08-04 09:30:05
    Temat: Re: (FUW): potwierdzenie wpłat podatku od nieruchomości-trochę długie
    Od: n...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie mieszaj.
    > Posiadacz to właśnie ktoś kto "korzysta i się zajmuje".
    > Wcale nie musi mieć do tego podstawy prawnej, ba, może posiadać
    > wbrew prawu.
    > Taka jest definicja posiadania - posiadaczem jest np. złodziej.

    Mam już wypis z rejstru gruntów, w którym są:

    WŁAŚCICIELE
    posiadacz samoistny: udział 1/1: macocha mojego dziada i

    WŁADAJĄCY
    użytkownik:udział 1/1: mój pra dziad

    I tak siędzę i szukam kto jest kim w zaistniałej sytuacji i mam problem z
    ustaleniem faktycznym właściciela.Także proszę o pomoc w odniesieniu się do
    tego zapisu.

    posiadacz samoistny/właściciel wg.wikipedi to osoba, która rzeczą
    faktycznie włada jak właściciel. Stan faktyczny (posiadanie) często idzie w
    parze z tytułem prawnym do rzeczy (własność), jednak można być posiadaczem
    samoistnym, nie będąc równocześnie właścicielem rzeczy. Ważna jest sama wola
    władania rzeczą we własnym imieniu, a nie tytuł prawny do niej. Posiadanie
    samoistne może prowadzić do nabycia własności poprzez zasiedzenie rzeczy.

    natomiast,

    użytkownik/władający- jest to osoba.fizyczna lub prawna, która jest dla
    nieruchomości właścicielem,użytkownikiem,dzierżawcą,najemcą a także
    samoistnym posiadaczem.Termin ten nie mając ścisłego odniesienia w prawie
    odpowiada na pytanie kto aktualnie dysponuje nieruchomością.

    Czy dobrze rozumiem,że w tym przypadku posiadacz samoistny/właściciel to
    tylko osoba figurująca natomiast użytkownik/władający to osoba, która jest
    właścicielm faktycznym, który tą nieruchomość posiada?