    From: Circulus V. <b...@n...polbox.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: FIRMY WINDYKACYJNE. Problem natury prawnej
    Date: Tue, 24 Jul 2007 23:20:50 +0200

    On Tue, 24 Jul 2007 15:34:54 +0200, Robert Tomasik wrote:

    >Zaplata części długu nie. Ale jego uznanie jak najbardziej.

    Która zatem linia obrony jest lepsza dla dłużnika w stosunku do firmy
    windykacyjnej próbującej odzyskać przedawnioną należność:
    1. "Nie wiem o żadnym długu, wszystkie faktury na pewno zapłaciłem, jeśli
    państwo mają do mnie roszczenie to proszę pójść do sądu",
    2. "Ta należność się przedawniła, proszę się odczepić"?
    Czy stwierdzenie 2. nie jest pośrednim przyznaniem, że dług istnieje, czyli
    jego uznaniem, ergo zrzeczeniem się przedawnienia?

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.