eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEmeryt został skazany za zjedzenie w sklepie cukierka za 40 groszy › Re: Emeryt został skazany za zjedzenie w sklepie cukierka za 40 groszy
  • Data: 2019-10-21 20:44:33
    Temat: Re: Emeryt został skazany za zjedzenie w sklepie cukierka za 40 groszy
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Syf był dużo wiekszy bo wiadomo jak coś wszystkich to niczyje i się
    > samemu nie dba, a skoro to był stan powszechny to nikt tego nie widział.
    > Tak samo połamanych płyt chodnikowych, zniszczonych elewacji i innych
    > takich. To nie była wyłącznie kwestia pieniędzy, bo można coś zrobić
    > siermiężnie ale schludnie i gdzieniegdzie tak było.

    No właśnie o tym piszę. W przeciwieństwie do wiesiaczka zachwyconego
    komuną pamiętam że był syf a jak coś było wspólne, to niczyje. Ba - sam
    popełniałem wandalizmy, które obecnie to byłaby ciężka patologia, a ja
    byłem raczej z tych grzeczniejszych. Po prostu wtedy nikt o nic co było
    wspólne (a wspólne było praktycznie wszystko) nie dbał.

    > Z PRLem jest ten kłopot, że często się wydaje, iż było lepiej. Ano było,
    > bo bylismy wtedy młodzi,

    Charakterystyczne jest to, że dziadkowe dobrze wspominają wczesny
    komunizm. Z naszego punktu widzenia to była tragedia - najpierw biedne
    XX lecie międzywojenne, potem wojna potem komunizm, a oni mówią, że było
    dobrze - bo młodzi byli!

    > Ale sklepy to jeszcze inna kategoria bo skoro był deficyt towarów to
    > sprzedawca był panem :) I hydraulik i wielu innych majstrów. Teraz
    > sytuacja jest odwrotna i niektórzy faktycznie się chyba tak
    > dowartościowują, jak wczesniej nie mogli.

    Wyjechałeś to nie wiesz, ale dzisiaj majster i hydraulik to takie samo
    panisko jak za komuny;)

    --
    Shrek