eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoEmail do urzędnika państwowegoRe: Email do urzędnika państwowego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinternet.pl!
    atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Email do urzędnika państwowego
    Date: Fri, 15 Jul 2005 13:29:16 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <db871d$nuv$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <op.stx4xuw1g0303f@anulka-rafaleq>
    NNTP-Posting-Host: brt76.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1121427310 24543 83.29.113.76 (15 Jul 2005 11:35:10
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 15 Jul 2005 11:35:10 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:312978
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "anulka_rafaleq" <a...@t...pl> napisał
    w wiadomości news:op.stx4xuw1g0303f@anulka-rafaleq...

    > Napisałam pewien email do, załóżmy, prezydenta miasta pcimia. Czy
    prawo
    > okresla ile czasu ma urzednik badz urzad aby odpisac na moj elist? A
    > przede wszystkim, czy musi na taki elist odpisac?

    Moim zdaniem, jeśli adres mailowy jest publicznie udostępniony jako
    oficjalny, to wysłanie na niego maila powoduje takie same skutki prawne,
    jak wysłanie pisma do urzędu. Pozostaje kwestia dowodowa doręczenia.
    Przy czym nawet mniej ważne jest, czy otrzymamy potwierdzenie
    doręczenia, ile czy wiadomość dotarła na serwer pocztowy urzędnika w
    sposób umożliwiający jej odczytanie. Tego można dowieść poprzez
    ewentualną analizę logów.

    Prawo administracyjne skutek doręczani przecież wiąże nie tyle z
    odczytaniem pisma przez urzędnika, co z umożliwieniem mu tego. Jeśli
    naszą pisemną korespondencje urzędnik bez odczytania wyrzuci do kosza,
    to nikt chyba nie ma wątpliwości co do tego, ze została ona skutecznie
    urzędowi doręczona.

    Ale pytanie ma drugie "dno". Tuż nie na każde pismo - nieważne czy
    elektronicznie, czy pisemnie wniesione - urzędnik ma obowiązek odpisać.
    Pytający nie udzielił informacji na temat charakteru wysłanego maila,
    stąd trudno odpowiedzieć, czy urzędnik miał obowiązek odpowiedzieć na
    niego.

    Ostatnia kwestia, to sprawa podpisu. Przyjęło się, że pismo powinno być
    podpisane przez nadawcę. W wypadku maila pozostaje podpis elektroniczny
    i to taki, który ustawa o podpisie elektronicznym uwzględnia. A że tak
    naprawdę to u nas jeszcze martwe prawo, więc podejrzewam, ze pismo nie
    było podpisane i może zostać przez urząd potraktowane jako anonim. Czyli
    nieść ze sobą obowiązek rozpatrzenia przy braku obowiązku poinformowania
    kogokolwiek o sposobie załatwienia sprawy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1